عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان:

برنامه احیای واحدهای صنعتی راکد در کردستان به طور کامل تحقق یافت اقتصادي

برنامه احیای واحدهای صنعتی راکد در کردستان به طور کامل تحقق یافت
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: برنامه مربوط به احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال استان طی سال گذشته به طور کامل اجرایی شد و امسال ایجاد زون دانش بنیان یکی از برنامه‌های شرکت شهرک های صنعتی کردستان است.

به گزارش ایرنا، وضعیت اقتصادی کشور از زمانی که تحت تاثیر تحریم‌ها و همچنین مسائل مدیریتی داخلی دچار چالش شده و نرخ تورم در مقاطع مختلف روندی افزایشی پیدا کرده مشکلات زیادی هم برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است.
در چنین شرایطی تعدادی از واحدهای تولیدی غیرفعال شدند و تعدادی هم کمتر از ظرفیتشان و به قول معروف کج دار و مریز به امر تولید می پردازند لذا چندین سال است که راهبرد فعالسازی واحدهای راکد و نیمه فعال در اولویت فعالیت‌های دولت‌های مختلف قرار گرفته است.
حذف موانع پیش روی واحدهای تولیدی تاحدی اهمیت دارد که سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی سال را به نام «تولید، پشتیبانی‌ها،مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند تا با حمایت همه جانبه و از میان برداشتن موانع؛ چرخ واحدهای تولیدی دوباره به چرخش درآید و این روند در سال های آینده نیز همواره استمرار داشته باشد.
یکی از نهادهای متولی و حامی واحدهای تولیدی در بخش صنعت شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها است که این شرکت در کردستان از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است و علاوه براین حمایت هایی هم از واحدهای تولیدی داشته است.
در راستای تحقق شعار سال 1400 و بازگشت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و همچنین برنامه‌ریزی برای عمل به شعار سال 1401 یعنی «تولید،دانش بنیان ،اشتغال آفرین » با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت و گویی انجام دادیم که شرح آن در ذیل می آید:

عصر کرد


ایرنا: اوایل سال 1400 اعلام کردید که 45 واحد تولیدی راکد تا پایان سال به چرخه تولید باز می گردند( http://irna.ir/xjDFQN ) آیا این مهم تحقق پیدا کرد؟
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: سال گذشته در قالب برنامه ملی قرار شد که یک هزار و 400 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در کشور به چرخه تولید بازگردد و از این میزان سهمیه استان کردستان هم احیای 45 واحد بود که با اقدامات حمایتی که انجام شد 45 واحد صنعتی در این استان دوباره فعالیت تولیدی خود را آغاز کردند و عملا 100 درصد این برنامه در استان تحقق پیدا کرد.
ایرنا: همه این واحدهای احیا شده در شهرک های صنعتی استان مستقراند؟ و بیشتر این واحدها مربوط به کدامیک از شهرستان های استان هستند؟
احمد خسروی: خیر، از این 45 واحد، 36 واحد در شهرک های صنعتی و 9 واحد هم در خارج از شهرک ها مستقراند و از لحاظ پراکندگی هم بیش از 60 درصد آنها در شهرک های صنعتی شهرستان سنندج واقع شدند و مابقی هم مربوط به سایر شهرک های صنعتی استان از جمله سقز، قروه و بیجار بودند.
ایرنا: اشاره کردید 45 واحد صنعتی به چرخه تولید برگشتند با این اتفاق چه تعداد اشتغال حفظ و یا ایجاد شده است؟
خسروی: بی شک یکی از مهمترین دستاوردهای احیای واحدهای تولیدی،حفظ و ایجاد اشتغال است که خوشبختانه با برگشت این تعداد واحد صنعتی به حوزه تولید 520 نفر مشغول به کار شدند و این اقدام ارزشمندی است که امید می رود همواره تداوم داشته باشد.
ایرنا: مشکل عمده این تعداد واحد تولیدی راکد ونیمه فعال در شهرک های صنعتی استان چه بوده است؟
خسروی: نه تنها این 45 واحد راکد و نیمه فعال که احیا شدند بلکه بیشتر واحدهای تولیدی ما با کمبود نقدینگی و تامین سرمایه لازم برای به روز کردن تجهیزات و تهیه مواد اولیه مواجه هستند و علاوه براین در بازاریابی هم چندان موفق عمل نمی کنند و به طور مطلوب نمی توانند تولیدات خود را به بازار عرضه و با برندهای مختلف رقابت کنند. ما هم تاجایی که مقدور بوده با اعطای تسهیلات و معرفی واحدهای تولیدی به بانک های استان واختصاص فضای صنعتی از آنها حمایت شده است و این روند را هم ادامه می دهیم.
ایرنا: پس آیا امسال هم بازگشت دیگر واحدهای راکد ونیمه فعال را در دستور کار دارید؟ سهمیه ای برای استان در این راستا تعیین شده که تا پایان سال جاری چند واحد دیگر به چرخه تولید بازگردند؟
خسروی: بله دقیقا؛ همین میزان سال گذشته برای سال 1401 به عنوان برنامه بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید تعیین شده است.
ایرنا: برای تحقق شعار سال 1401 که تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین است شرکت شهرک های صنعتی استان چه برنامه ای دارد؟
خسروی: بی شک این شرکت به عنوان مخاطب اصلی تولید در صنعت خود را باید با شعار سال تطبیق دهد و در این راستا برنامه‌های کلان و کوتاه مدتی را تهیه کند که با توجه به نقش و اهمیت فناوری در توسعه و رونق تولید در واحدهای صنعتی طی چند سال اخیر انجام اقداماتی را در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان آغاز کردیم که امسال با اختصاص شعار سال به مبحث مهم دانش بنیان؛ برنامه ها وفعالیت های ما سرعت و شتاب بیشتری خواهند گرفت و در کل عملیاتی تر خواهند شد.
ایرنا : با توجه به اینکه یکی از رسالت های شرکت شهرک های صنعتی استان تامین زمین برای واحدهای تولیدی است آیا تاکنون زمینی به واحدهای دانش بنیان استان هم اختصاص داده شده است؟
خسروی: طی یکی،2 سال اخیر به صورت اولویت دار زمین به 10 تا 12 واحد دانش بنیان در استان اختصاص یافته که این اراضی با 10 درصد تخفیف قانونی در اختیار این واحدها قرار داده شده است.
علاوه براین بحث هایی هم در ارتباط با ایجاد زون دانش بنیان در شهرک صنعتی شماره چهار سنندج(سرنجیانه) انجام شده که در سال جاری عملی خواهد شد و قرار است 6 هکتار از اراضی این شهرک به زون دانش بنیان اختصاص پیدا کند و این محل به عنوان محلی مجزای مربوط به واحدهای فناور در این شهرک صنعتی ایجاد شود و اراضی آن با قیمت ارزان و حتی به صورت اجاره ای در اختیار واحدهای فناور و دانش بنیان قرار داده می شود.
پیشنهادی را هم براساس ظرفیتی که در استان وجود دارد مطرح کردیم آن هم ایجاد شهرک دانش بنیان در مرکز استان است و از آنجا که این مسئله تنها مربوط به شرکت شهرک های صنعتی استان نیست و اجرای آن مستلزم برنامه ریزی و تصویب مصوبه استانی دارد که با حمایت ارگان های ذیربط ما هم آمادگی لازم برای پشتیبانی از این مهم را داریم.
شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.
این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1382 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 711 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.
برچسب‌ها
کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید سنندج

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/272698/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

(ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

گردنه تته پس از 5 ماه بازگشایی شد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم