عصر کرد

آخرين مطالب

گذر از راه‌های پرپیچ و خم معادن شهرستان بیجار مقالات

گذر از راه‌های پرپیچ و خم معادن شهرستان بیجار
  بزرگنمايي:

عصرکرد- یکی از مزیت‌های شهرستان بیجار؛ قرار گرفتن معادن سنگ آهن در این منطقه است که سبب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان و شهرستان شده است.

در مجموع 43 معدن در شهرستان بیجار وجود دارد که 4 معدن آن سنگ آهن بوده و ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

در راستای اجرای برنامەهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تور خبری یک روزه‌ای برای خبرنگاران در نظرگرفته شد و خبرنگاران از معادن سنگ‌ آهن بیجار دیدن و وضعیت فعالیت و صنایع معدنی را مورد بررسی قرار دادند.

سفر یک روزه خبرنگاران از جاده‌های سخت و پرفراز و نشیب معادن شهرستان بیجار آغاز شد و در طول سفر خود از چهار معدن سنگ‌آهن و کارخانه سیمان کردستان واقع در شهرستان بیجار بازدید شد.

شرکت سیمان کردستان، نخستین پروژه بازدیدی خبرنگاران بود، شرکتی که به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان کردستان در سال 1375 راه‌اندازی شده است.

گذر از راه‌های پرپیچ و خم معادن شهرستان بیجار

شرکت سیمان کردستان

کارشناس دفتر فنی شرکت سیمان کردستان گفت: شرکت سیمان کردستان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان کردستان در سال 1375 راه‌اندازی و در حال حاضر به عنوان یکی از سیمان‌های فعال غرب کشور، در راستای حفظ و صیانت از منابع زیست محیطی و بهبود مصرف انرژی با برخورداری از تکنولوژی مجموعه مولتی چمبر، ظرفیت اسمی تولید خود را به 6 هزار تن در روز رسانده است.

آریا یوسف‌نیا در جمع خبرنگاران در خصوص مزیت‌های اصلی شرکت سیمان کردستان؛ اظهار کرد: کل تجهیزات این شرکت اروپایی و مصرف انرژی پایینی دارند و محصولات این شرکت جزو محصولات باکیفیت در داخل کشور است.

وی عنوان کرد: این مجموعه دارای واحد سنگ‌شکن و نمونه‌گیری با ظرفیت 800 تن بر ساعت است و سالن مواد آن شامل دو فایل 25 هزار تنی است.

یوسف‌نیا ادامه داد: وظیفه اصلی واحد سنگ‌شکن، خرد کردن مواد اولیه و سپس آسیاب و دانه‌بندی و ریزبندی کردن مواد با ظرفیتی بالغ بر 280 تن بر ساعت است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله آسیاب، مواد به سیلو انتقال داده می‌شود؛ گفت: این مجموعه دارای 2 سیلوی 10 هزار تنی است.

به گفته این مسئول، ظرفیت سیلوی مواد این مجموعه 3 هزار و 200 تن در روز است و از آنجا مواد بە سیلوی کلینکر با ظرفیتی بالغ بر ٥0 هزار تن، انتقال و سپس مواد وارد خط تولید سیمان می‌شود.

یوسف‌نیا تصریح کرد: پس از طی این مراحل مواد به مسیر بارخانە انتقال و بارگیری به صورت فله با 120 تن بر ساعت و سە سیلوی سیمان با ظرفیت هرکدام ٨ هزار و ٥00 تن انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 3 هزار کیسە در ساعت بارگیری و 1٥0 تن بر ساعت نیز ظرفیت بارگیری سیمان فلە در این مجموعه صورت می‌گیرد.

یوسف‌نیا در خصوص صادرات شرکت سیمان کردستان یادآور شد: در حال حاضر اولویت برای صادرات کلینکر است و کلینکر با تولید روزانه 2 هزار و 700 تن به صورت مستقیم به خرمشهر صادر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مجموعه برای ٥٤0 نفر ایجاد اشتغال کرده کە 1٦ نفر از کارشناسان این مجموعه خانم هستند.

گذر از راه‌های پرپیچ و خم معادن شهرستان بیجار

ضرورت ایجاد کارخانه کنسانتره در معدن سنگ‌آهن قره‌کند

دومین پروژه بازدیدی خبرنگاران معدن سنگ‌آهن قره‌کند و گذر از راه‌های صعب‌العبور و پرپیچ و خم این معدن بود که سختی و زحمت کار کارکنان معادن را به تصویر می‌کشید.

سرپرست استخراج معدن سنگ آهن قرەکند، ظرفیت استخراج این مجموعه را 130 تا 200 هزار تن سنگ آهن در سال عنوان کرد و گفت: این معدن ظرفیت بسیار خوبی در منطقه است که در مجموع ظرفیت ذخیره یک میلیون و 500 هزار تن با عیار 31 درصد را دارد.

فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما بر این است که ظرفیت تولید معدن سنگ‌آهن قره‌کند را افزایش دهیم، زیرا برای تولید 200 هزار تن 600 هزار تن باطله‌برداری صورت می‌گیرد که این کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: استخراج این معدن به صورت روباز و بر خلاف سایر معادن؛ باید خلاف جهت توپوگرافی و ارتفاع منطقه بار حمل شود که همین امر شرایط سختی را برای منطقه ایجاد کرده است.

فتحی تصریح کرد: سالیانه حدود 70 هزار تن سنگ آهن در این مجموعه فروخته و تبدیل به کنسانتره و از معدن خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: همه مراحل عیاربندی 46 درصدی در کارخانه سنگ‌آهن قره‌کند انجام می‌شود که امید است با حمایت‌های مسئولین و دستگاه‌های اجرایی کارخانه کنسانتره نیز به این مجموعه اضافه شود.

فتحی تاکید کرد: در حال حاضر 50 نفر به صورت مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که بیش از 90 درصد آن‌ها بومی‌های خود استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کارخانه کنسانتره در این معدن، اشتغالزایی 100 نفر را به همراه دارد.

فتحی بیان کرد: تا بە امروز بیش از30 تا ٤0 میلیارد تومان در این معدن سرمایەگذاری شدە است و یکی از  بزرگترین مشکلات این مجموعه تامین ماشین‌آلات است؛ زیرا با وارد کردن ماشین‌آلات بسیاری از مشکلات معادن کاهش پیدا می‌کند.

گذر از راه‌های پرپیچ و خم معادن شهرستان بیجار

تولید 1.9 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در سال

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جریان بازدید خبرنگاران از شرکت صبا نور کردستان، گفت: شرکت صبا نور کردستان با ظرفیت تولید سالانە یک میلیون و 900 تن کنسانترە سنگ آهن با درجە خلوص ٦٥ تا 70درصد تولید و یکی از بزرگترین واحدهای تولید کنسانترە در سطح استان کردستان است.

پیمان الماسی اظهار کرد: این شرکت یکی از سهامداران شرکت صنایع فولاد استان کردستان است و بیش از ٥٦ درصد سهام شرکت صنایع فولاد کردستان را این شرکت در قالب یک زنجیرە مالی بە اسم توسعە (و معادن) دارا است.

وی عنوان کرد: تمام محصولاتی کە در این واحد و سایر واحدهای تولیدی کنسانترە سنگ آهن در استان کردستان تولید می‌شود؛ در خود استان کردستان فرآوری و امکان صادرات وجود ندارد.

الماسی صادرات تولید کنسانتره را غیرممکن دانست گفت: صادرات این محصولات توجیه اقتصادی ندارد و فروش آن‌ها در داخل کشور بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 400 نفر در بخش تولید این مجموعه مشغول به فعالیت هستند که با تکمیل زنجیره فولاد کردستان شاهد ایجاد اشتغال پایدار برای 6 هزار نفر خواهیم بود.

الماسی تصریح کرد: ظرفیت معدن سنگ آهن شهرک صبا نور 2 میلیون تن در سال و ظرفیت معدن کیمیا معدن سپاهان به ٨٥0 هزار تن در سال افزایش پیدا کردە است.

گذر از راه‌های پرپیچ و خم معادن شهرستان بیجار

اشتغال 4000 نفری با ایجاد زنجیره ارزش معادن کردستان

در ادامه کارشناس صنایع و معادن شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور گفت: خوشبختانه وضعیت اقتصادی و شرایط حال حاضر سبب رونق معادن شهرستان بیجار شده و ظرفیت اشتغال بسیار خوبی را به وجود آورده و فازهای توسعه آن در حال انجام و با تکمیل اقدامات وزارتی و سرمایه‌گذاری شاهد رونق هرچه بیشتر معادن استان و شهرستان بیجار خواهیم بود.

فواد الیاسی، عنوان کرد: در حال حاضر معدن شهرک با ظرفیت سالانە استخراج مواد معدنی 2 میلیون تن در سال و واحد کنسانترە یک میلیون تنی نیز در پایین دست معدن در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: در این معدن حدود 2٨0 پرسنل در حال فعالیت هستند کە با اجرای فعالیت‌های فاز توسعە بە 500 نفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با انجام فعالیت‌های اکتشافی و اتمام مراحل مطالعات پهنەهای اکتشافی سطح استان شاهد انجام زنجیرە ارزش معادن در کردستان خواهیم بود کە این مهم اشتغال 4 هزار نفری را به دنبال خواهد داشت.

گذر از راه‌های پرپیچ و خم معادن شهرستان بیجار

راه‌اندازی فاز دوم تولید کنسانتره در شرکت کیمیا معادن سپاهان

معاونت فنی مهندسی شرکت کیمیا معادن سپاهان گفت: این شرکت دارای سە بخش معدن و استخراج، فرآوری و خردایش و تولید کنسانترە است.

فرزاد ارزانی در جریان بازدید خبرنگاران از این مجموعه اظهار کرد: پهنه معدنی این مجموعه چهار و نیم کیلومتر مربع است.

وی عنوان کرد: ظرفیت تولید واحد کنسانترە این کارخانە دارای دو فاز است کە  فاز یک آن چندین سال قبل با ظرفیت 300 هزار تن راه‌اندازی و فاز دوم آن نیز در حال راەاندازی است و تا دو سە روز آینده فاز دوم آن با ظرفیت ٥00 هزار تن وارد مدار می‌شود.

ارزانی بیان کرد: با راه‌اندازی فاز اول و دوم کارخانه کنسانتره، تولید این دو فاز به ٨00 هزار تن درسال با عیار بالای ٦٦ درصد و گوگردحدود نیم درصد خواهد رسید.

وی در پایان یادآور شد: این کارخانە به دلیل اینکه در استان کردستان واقع شده بیشتر نیروهای آن بومی است؛ زیرا استفاده از نیروهای بومی در این منطقه به نفع مجموعه است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/271862/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری