عصر کرد

آخرين مطالب

آینده بسکتبال کردستان نیازمند رفع اختلاف با حامیان مالی ورزشي

آینده بسکتبال کردستان نیازمند رفع اختلاف با حامیان مالی
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- تیم بسکتبال تیروژ حیات کردستان که می‌بایست برای ادامه مسابقات خود در لیگ دسته یک بسکتبال کشور به شهر اراک اعزام شود، به دلیل اختلافات داخلی از ادامه این رقابت‌ها انصراف داد.

به گزارش ایرنا، رشته بسکتبال در کردستان از قدمت طولانی برخوردار بوده و با توجه بازیکنان و کادر فنی توانمند و همچنین طرفداران بسیار و پرشور و هیجان، از این رشته به عنوان رشته ورزشی اول استان یاد می‌شود.
تیم بسکتبال کردستان در چند سال اخیر به دلیل عدم حمایت واحدهای بزرگ صنعتی استان دچار مشکلاتی شده و نتوانسته است همچون سال‌های اوج خود در دهه‌های گذشته در سوپرلیگ بسکتبال کشور حاضر شود.
در حالی که واحدهای بزرگ صنعتی استان از رشته‌های ورزشی و ورزشکاران کردستانی حمایت خود را دریغ می‌کنند، امسال اما یک شرکت کمتر شناخته شده به نام "تیروژ حیات" به عنوان اسپانسر حمایت خود را از تیم خانه بسکتبال کردستان اعلام کرد و موجی از خوشحالی را در بین بازیکنان، کادر فنی و حتی طرفداران این رشته ورزشی در استان پدید آورد.
تیم بسکتبال کردستان در بخش آقایان با حمایت شرکت "تیروژ حیات" از اواخر آذرماه امسال مسابقات خود را در لیگ دسته یک کشور در شهر همدان آغاز کرد و در دی ماه و بهمن ماه نیز در شهرهای سنندج و اراک سایر رقابت‌های خود برگزار کرد و در حالی که قرار بود روزهای پایانی بهمن ماه عازم مسابقات دور برگشت مرحله دوم مقدماتی گروه شمال (B) در شهر اراک شود، به دلیل اختلافات داخلی که گریبانگیر این تیم شده است، از ادامه رقابت‌ها انصراف داد.
تیم کردستان قرار بود در این مرحله از مسابقات در روزهای پنج شنبه و شنبه 28 و 30 بهمن ماه در شهر اراک به مصاف تیم‌های خانه بسکتبال زنجان و نبوغ اراک برود، اما به دلیل اختلافات میان سرمربی و اسپانسر تیم، عازم این مسابقات نشد.
در این گزارش سعی بر آن شده تا سخنان هر 2 طرف شنیده و منعکس شود و در پایان نیز نظر مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان را در مورد وضعیت کنونی تیم بسکتبال کردستان جویا شدیم.
دخالت‌های اسپانسر در مسایل فنی آغازگر اختلافات بود
سرمربی تیم بسکتبال کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از دلایل اختلافات پیش آمده را دخالت‌های اسپانسر تیم در مسایل فنی اعلام کرد و گفت: اسپانسر با حضور یکی از بازیکنان در ترکیب تیم مخالف بود و از من می‌خواست که این بازیکن را از تیم کنار بگذارم که من علیرغم فشارهایی که برای اخراج این بازیکن از سوی حامی تیم بر من وارد شد، در مقابل این خواسته مقاومت کردم و همین مسئله باعث آغاز اختلافات ما شد.
رامین احمدیان ادامه داد: به این دلیل در مقابل پافشاری اسپانسر مبنی بر اخراج این بازیکن مقاومت کردم، چون معتقد هستم این بازیکنان سرمایه‌های ورزشی این شهر هستند و برای سال‌های آینده هم باید آنها را در تیم نگه داریم و از آنها حمایت کنیم.
سرمربی تیم بسکتبال کردستان گفت: مورد دیگری که باعث اختلاف بین من و اسپانسر شد عمل نکردن ایشان به تعهداتشان در زمان مقرر شده بود که بعد از معترض شدن من نسبت به این مسئله، ایشان حق الزحمه تعدادی از بازیکنان را پرداخت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: حدود یک هفته مانده به شروع رقابت‌های این مرحله از مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال کشور و بعد از اختلاف نظرهای پیش آمده، من ترجیح دادم که از سرمربیگری تیم کنار بروم و از مدیر فنی تیم خواستم هدایت تیم را در مسابقات باقیمانده برعهده بگیرد که سه روز مانده به شروع مسابقات با پادرمیانی مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات بسکتبال استان از من خواسته شد تا دوباره سرمربیگری تیم را برعهده بگیرم که آن را قبول کردم، اما این بار اسپانسر با حضور من در تیم مخالفت کرد.
احمدیان افزود: یکی دیگر از مسایلی که اسپانسر مطرح کرده‌اند، بی‌نظمی تیم بوده که چنین چیزی صحت ندارد، چون تمامی کارهای این تیم از روی برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده پیش می‌رفت و به شخصه هیچوقت حتی یک ثانیه دیرتر در تمرینات حاضر نشده‌ام و تمرینات تیم هر روز بدون وقفه با حضور و غیاب بازیکنان برگزار شده است.
تا کنون به تمامی تعهدات خود عمل کرده‌ام
در طرف دیگر این قضیه پویا احمدی، مدیرعامل شرکت "تیروژ حیات" به عنوان اسپانسر تیم بسکتبال کردستان، مدعی است که تا کنون به تمامی تعهدات و وعده‌هایی که داده در زمان مقرر عمل کرده و رسید واریزی‌ها و خود بازیکنان گواه این مسئله هستند.

عصر کرد


وی در مورد درخواست اخراج یکی از بازیکنان از ترکیب تیم هم گفت: بحث فنی تیم به من ارتباطی ندارد، اما این مشکل مورد بحث خود کادر فنی هم بود که من درخواست دادم در کمیته انضباطی این مشکل حل شود که این اتفاق نیفتاد.
احمدی ادامه داد: مشکلی که با این بازیکن داشتیم یک سوءتفاهم بود که حل شد و در حال حاضر هم این بازیکن همراه تیم است.
وی اضافه کرد: بحث اصلی من بر سر بی نظمی تیم بود که این مسئله بیشتر باعث این اختلافات شد و من بعد از کناره‌گیری سرمربی تیم در روزهای اول، از مدیر فنی تیم هم خواستم که از ایشان بخواهند دوباره سر تمرین حاضر شود، اما او نیامد.
اسپانسر تیم بسکتبال کردستان افزود: در نهایت یک روز مانده به شروع مسابقه بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان از من خواستند که سرمربی دوباره سر تمرین بیاید اما چون در حساس‌ترین شرایط شیرازه تیم از هم پاشیده شده بود و فقط هفت یا هشت بازیکن در سالن سر تمرین حاضر بودند، با حضور ایشان مخالفت کردم.
اختلافات را با کمی گذشت و خویشتن داری می‌شد حل کرد
نظر سیروس احمدی، مدیر فنی و پیشکسوت تیم بسکتبال کردستان هم در این مورد این بود که اگر 2 طرف کمی خویشتن‌داری و گذشت داشتند، این اتفاقات رخ نمی‌داد و در این مسئله هر 2 طرف مقصر هستند، چون در روزهای اول سرمربی از تیم کناره گیری کرد و در روزهای نزدیک به مسابقات هم اسپانسر با پذیرش دوباره سرمربی مخالفت کرد.
وی با بیان اینکه این اختلافات یک اتفاق ناخوشایند برای بسکتبال استان بود، ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و تیم کردستان به دور از اختلافات دوباره در رقابت‌های لیگ کشوری شرکت کند.
در نهایت نظر مدیرکل ورزش و جوانان کردستان را هم در مورد اتفاقات پیش آمده در تیم بسکتبال استان جویا شدیم.
کردستان به حمایت اسپانسرهای ورزشی نیاز دارد
حامد جولایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اختلاف پیش آمده بین سرمربی و اسپانسر تیم بوده است که من را در روزهای آخر در جریان این موضوع قرار دادند.

عصر کرد


وی ادامه داد: من با 2 طرف صحبت‌های لازم را انجام دادم اما چون روزهای آخر و نزدیک به مسابقات بود و تمرینات تیم با وقفه روبرو شده بود، این ناهماهنگی‌ها باعث شد که تیم به مسابقات اعزام نشود.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم به اسپانسرهایی که به ورزش استان کمک کنند، افزود: از اسپانسر تیم بسکتبال هم تشکر می‌کنیم که امسال برای حضور در لیگ در بحث مسایل مالی به تیم ما کمک کردند و تیم را مورد حمایت خود قرار دادند.
وی یادآور شد: من از اسپانسر تیم هم خواسته‌ام برای سال آینده چه لیگ برتر و چه لیگ دسته یک، هرکدام را که بخواهند امتیاز لازم را برای آنها خواهیم گرفت تا در مسابقات شرکت کنند و در هفته آینده نیز برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.
علاوه بر بازیکنان، تعداد بی شماری از هواداران و طرفداران تیم بسکتبال کردستان نیز این روزها دلشکسته و دل نگران از اتفاقات پیش آمده هستند و از 2 طرف می‌خواهند که هرچه زودتر این مشکلات را حل و فصل کرده و نگذارند بسکتبال استان قربانی این اختلافات شود.
نباید فراموش کرد که هم ماندن رامین احمدیان، سرمربی تیم بسکتبال کردستان طی این سال‌ها با وجود تمامی مشکلات پای این تیم با کمترین ادعا و چشمداشت شایسته تقدیر است و هم نیت خیر و حمایت ارزشمند پویا احمدی به عنوان اسپانسر تیم جای تشکر و قدردانی دارد و آنچه که پیداست هر 2 طرف دلسوز و حامی ورزش این استان هستند و هنوز هم می‌شود با گفتمان و سعه صدر بیشتر مشکلات و اختلافات را حل کرد به شرطی که لجبازی و برخی از غرورها را کنار گذاشت.
وجود اختلاف نظر در هر مجموعه‌ای امری طبیعی است، اما نباید گذاشت این اختلافات سدی در راه ورزش جوانان این استان شود و باید آینده این ورزشکاران را هم مدنظر قرار داد چون رفتن به سمت و سوی ورزش باعث کم شدن آسیب‌های اجتماعی شده و به سالم‌تر شدن جامعه ما نیز کمک خواهد کرد.
سهند ساعدپناه، کیان اکرمی، سینا علی زاده، بهیاد رحیمی، سهند خادم نامداری، دیلان حیدری، هیمن احمدی، ارکیا هدایت نسب، ارشاد وکیلی، زرتشت جابری، آلان صدقی و حمید شریفی در ترکیب تیم بسکتبال کردستان در لیگ دسته یک امسال حضور داشتند.
برچسب‌ها
کردستان بسکتبال وزارت ورزش و جوانان سنندج

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/270943/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است