عصر کرد

آخرين مطالب

صنعت هتل‌داری، رکن اصلی توسعه‌ی گردشگری است منطقه آزاد کیش

صنعت هتل‌داری، رکن اصلی توسعه‌ی گردشگری است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، صنعت گردشگری را در جزیره کیش، صنعت مادر و گره‌خورده با هتل‌داری دانست و اظهار داشت: فعالیت در این حوزه با الزام بر ارائه‌ی خدمات با کیفیت، در زمره‌ی سخت‌ترین کارهاست.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی در دیدار با اعضای جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش با توجه ویژه به صنعت هتل‌داری به عنوان رکن اساسی گردشگری، گفت: هتلداران به عنوان یک صنعت مهم و قوی باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند که با تغییر دولت‌ها یا مدیران ضربه نخورند‌.
وی فرهنگ کار در حوزه‌ی گردشگری را نادرست عنوان کرد و با بیان این مطلب که زیرساخت‌های مناسب آن وجود ندارد، افزود: فرهنگ، با زور و بخشنامه قابل اعمال نیست و مدیران گردشگری به‌موجب عدم وجود فرهنگ کار صحیح در این حوزه، به ناچار درگیر موضوعات داخلی و نیروها شده و آرمان‌های زیاد خود را از دست می‌دهند‌.
سرپرست سازمان با بیان این مطلب که، خانه‌های کارگری و مدیران در حال تبدیل به بحران جدی است، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای رفع این معضل، انبوه‌سازی سریع در بندر چارک می‌باشد.
لواسانی با اشاره به ظرفیت‌های زمین، و زیرساخت‌های موجود مانند آب و برق در چارک، با بیان این مطلب که امکان انبوه‌سازی سریع در بندر چارک وجود دارد، گفت: ساخت اقامت‌گاه‌های مختلف در چارک قطعا اتفاق خواهد افتاد، و سود با افرادی است که سرمایه‌گذاری جهت اجرای این طرح را زودتر آغاز کنند.
وی تصریح کرد: جزیره با شیب خوبی در حال پیشرفت است، این ده هزار کارگر در حوزه هتل و بقیه، در حال پیشرفت هستند و خود جزیره از لحاظ برند و ستاره، نباید خدشه‌دار شود؛ از طرفی نیز خانه‌های کارگری و مدیران در حال تبدیل به بحران جدی است، و جزیره بدون‌تعارف، گنجایش آن را نخواهد داشت و یکی از بهترین راه‌ها که مدت‌ها به آن فکر، و اخیرا جلسه‌ای نیز داشته است، بندر چارک می‌باشد. آنجا آب، برق، گاز، و زمین به وفور وجود دارد و کارگری که اینجا ناچار به سکونت در کانکس می‌شود آنجا می‌تواند در یک ویلا همراه با خانواده خود زندگی کند.
لواسانی با بیان این مطلب که یک کارمند به‌جای زندگی در مکانی کوچک در کیش می‌تواند در چارک، ویلای 200متری داشته باشد، خاطرنشان کرد: از این لحاظ، به بعد اجتماعی زندگی آنان و درنهایت فرهنگ کیش نیز توجه شده است.
وی همچنین در خصوص رفع بروکراسی اظهار داشت: در این مدت تمام سعی خود را کرده‌ایم که موتوری تازه برای سازمان بسازیم، اما این امر، هم ساده نیست و هم اینکه جایگزین کردن آن باید زمانی انجام شود که اطمینان کامل از عملکرد آن وجود داشته باشد.
لواسانی با تاکید بر اینکه سازمان و ارباب‌رجوع در دو طرف میز نیستند و ما آمده‌ایم رونق اقتصادی ایجاد کنیم تا تبعات آن به همه‌ی مردم برسد، افزود: ما در حال اصلاح فرآیندها هستیم اما اجرای آن باید وقتی صورت بگیرد که تمام عیب‌یابی‌ها انجام شده باشد و اکنون با همین فرآیندها سعی کرده‌ایم به‌صورت مُسکن عمل کنیم؛ لذا درهای اتاق‌های مدیران به روی ارباب‌رجوع باز است و نهایت تسریع و تسهیل در انجام کارها صورت می‌گیرد.
لواسانی با اشاره به مسائل مطرح‌شده از سوی اعضای جامعه هتلداران مبنی بر عدم ثبات مدیریتی کیش در گذشته، بر انسجام گروهی جامعه تاکید کرد و گفت: هتلداران به عنوان یک صنعت مهم و قوی باید آسیب‌های خود را از این بی‌ثباتی کم کنند و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند که با تغییر دولت‌ها یا مدیران ضربه نخورند.
وی با بیان این مطلب که جوامع ماندگار تر از دولت‌ها هستند، تصریح کرد: اعضای جامعه باید کار خودشان را انجام دهند و نقش حاکمیتی، حداقل با عدم ایجاد مانع، آنها را همراهی کند.
سعید پورزادی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی سازمان نیز، با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های جام‌جهانی به نفع حوزه گردشگری جزیره کیش از برنامه‌های این سازمان است، از 520 میلیارد ریال هزینه برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی خبر داد و افزود: در این راستا اصلاح چمن 2 زمین مجموعه المپیک و تکمیل سه زمین چمن دیگر در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در 2 زمین چمن مجموعه المپیک طی 15 سال سپری شده از بهره برداری آنها اصلاحاتی انجام نشده که هم اکنون 310 میلیارد ریال برای اصلاح و کاشت چمن و 200 میلیارد ریال نیز برای تکمیل سه زمین چمن دیگر تخصیص یافته است.
پورزادی افرود: برنامه ریزی شده که این طرح ها تا مرداد 1401 برای بهره برداری و بکارگیری در اردوی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی یا سایر تیم های حاضر در جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.
علیرضا ابراهیم پور، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش نیز در این دیدار، ورود گردشگر به کیش را از اهداف اصلی سازمان دانست و گفت: برای ورود گردشگر به کیش در فصل‌های کم‌مسافر، از تمام ظرفیت‌های موجود مانند نمایشگاهی و همایشی بهره‌مند خواهیم شد.
وی با اشاره به درخواست یکی هتل‌داران کیش مبنی بر تصمیم‌گیری در خصوص واردات خودرو با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این شرکت در حال بررسی 2 مدل خودروی خارجی مونتاژ داخلی جهت پاسخگویی به این نیاز است.
وی افزود: تسهیلات مناسب در این جهت نیز در نظر گرفته شده است اما این در صورتی است که نتایج مثبت از حضور آن‌ها از لحظ فنی به ویژه سرمایشی بدست بیاید و مقدمات واردات آن به کیش انجام شود.
در ابتدای این نشست، مسیح‌اله صفا، رئیس جامعه هتل‌داران، بیش از 55درصد ظرفیت کیش را مرتبط با صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: در این حوزه ده هزار نیروی کار وجود دارد و برای آنکه کیش، بازوی کمکی کشور باشد باید به گردشگران خدمات داد و آنچه این خدمات را تضمین می‌کند، آموزش است.
وی نابرابری ریال و دلار را از دلایل حضور گردشگران در کیش دانست و افزود: بعد از سه ماه رکود فاحش، این اتفاق کمک‌کننده‌ای بود و اگر در سازمان منطقه آزاد کیش به دنبال کمک به این صنف می‌باشد، در ترتیب ارائه‌ی زمین جهت تامین مسکن استیجاری کارکنان کیش، جامعه هتلداران را در اولویت بداند چراکه نیروهایی که هزینه‌ی آموزش صرف آنها می‌شود، به علت عدم توان تامین هزینه‌های کیش، به شهرهای خود باز می‌گردند.
وی همچنین به جرائم دیرکرد ساخت اشاره کرد و افزود: ستاد جام جهانی 2022 تشکیل شده است و جامعه، توان ارائه‌ی سه هزار اتاق و بالاترین خدمات را در این حوزه دارا می‌باشد.
رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه هم اکنون دراین جزیره 52 هتل وجود دارد که 48 مورد آن با پنج هزار اتاق با ظرفیت 18 هزار تخت فعال است افزود: تا پایان سال نیز 2 هتل پنج ستاره به تعداد هتل‌های فعال اضافه شود.
مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتلداران کیش و مراکز اقامتی نیز با اشاره به رویکرد مدیریت جدید سازمان در توجه به اقشار زحمتکش جامعه، گفت: ارتباط مدیریت جدید سازمان با جای‌جای کیش در کمتر از سه ماه حضور خود، و مردمی بودن وی باعث رضایتمندی فعالین حوزه‌های مختلف شده است و خواسته‌ی واضح اکثریت این افراد و صنف هتلداران، ابقاء سرپرست سازمان می‌باشد که البته در دوران گذشته، بی‌سابقه است.
وی به توجه معاونین این دوره به ارباب‌رجوع و رسیدگی به خواسته‌های آنها اشاره کرد و افزود: بازدیدهای متعدد آن‌ها از پروژه‌های مختلف و تشکیل کمیته در محل و اخذ تصمیمات لازم بسیار ارزنده بوده و امیدواریم بروکراسی‌های موجود و اتوموسیون‌های اداری نیز اصلاح و تسهیل گردد.
تاوتلی با اشاره به تنوع شغلی در صنف هتلداران، بر لزوم توجیه و آموزش افرادی که با خودرو به کیش سفر می‌کنند تاکید کرد و از ضرورت کاهش بوروکراسی‌های اداری، حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی، توجیه مسافران نوروزی کیش از لحاظ قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ کیش، برنامه‌ریزی برای فصول کم‌مسافر سخن گفت و از طرح جامعه هتلداران برای جام جهانی خبر داد.
سیدحسین خوابنما، نایب رئیس جامعه هتل‌داران نیز به بیش از بیست عنوان شغلی در حوزه هتل‌داری اشاره کرد و ادامه داد: آموزش نیروهای هتلداری در دستور کار جامعه قرار گرفته است. وی همچنین از ساخت تعدادی هتل سنتی خبر داد و درخصوص ساماندهی خانه‌های شبانه افزود: 475 خانه شبانه غیرمجاز پلمب شدند اما در کمتر از 48ساعت، فک‌پلمب شده و به روال سابق بازگشتند.
نصراله حاتمی یکی از هتلداران و اعضای جامعه نیز، گفت: کیش جایگاه خود را به عنوان قطب گردشگری پیدا کرده و امروزه گردش مالی بالایی دارد که پیش‌بینی می‌شود دوبرابر گردد و این امر توسعه‌ی زیرساخت‌های موجود را می‌طلبد.
وی از منظر شهری وجود هتل‌های نیمه‌تمام گله کرد و با اشاره به هتل در حال ساخت خود با 95هزار متر زیربنا و 700 اتاق، گفت: واگذاری مالکیتی زمین حتی برای مدت زمان محدود و موقت می‌تواند در برون‌رفت از مشکلات کنونی موثر باشد که با اعطای سند مالکیت به هتل‌ها حتی به صورت مدت معین راه را برای استفاده این جامعه از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی تسهیل کرد.
حاتمی افزود: دو راه برای تسهیلاتی که یک سرمایه‌گذار می‌تواند بگیرد وجود دارد که شامل بانک و صندوق توسعه می‌شود اما هتلی که ده طبقه دارد اگر بتواند یک طبقه از آن را به آژانس‌ها و مراکز دیگر بفروشد، می‌تواند بدون نیاز به هیچ حمایتی، هزینه‌های خود را تامین کرده و پروژه را به پایان خواهد رساند.
صدوق مالک هتل ترنج نیز به معضل خدمات حمل و نقل در کیش اشاره و تصریح کرد: وارد کردن 100 خودرو توسط شرکت‌های اماراتی به صورت گذر موقت می‌تواند گره‌گشا باشد.
وی افزود: در صورت حل مشکل واردات خودرو، خودروهای فوق در کیش پلاک شده و ماندگار می‌شوند و در غیر این صورت بعد از یکسال به امارات بازگردانده شوند.
صفا نیز در این‌خصوص تصریح کرد: طرح حمل ونقل نیاز به سرمایه‌گذاری سازمان ندارد و بخش خصوصی هزینه‌های آن را تامین خواهد کرد و تنها خواهان مجوز آن است.
همچنین سیدمحمد رضا کلینى، یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره جامعه هتلداران کیش، با گله از تغییر مدیریت‌ها و اینکه مدیران زمانی که به شناخت لازم می‌رسند از کیش می‌روند، جزیره را شهر 5 ستاره دانست که نیاز به مسافر 5 ستاره دارد، وی ادامه داد: در غیراینصورت کیش از جنبه‌های مختلف نظیر فرهنگی و زیست محیطی آسیب خواهد دید و نظارت بیشتر بر ورود مسافر و خودرو در ایام نوروز بسیار لازم است.
نشست سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اعضای جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش عصر پنجشنبه 14بهمن در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/269596/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

فال انبیا فردا جمعه 31 فروردین 1403

انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان

اختصاص 70 درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی