عصر کرد

آخرين مطالب

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از زندان مرکزی سنندج بازدید کرد سياسي

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از زندان مرکزی سنندج بازدید کرد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - تسنیم / نماینده ولی فقیه در استان کردستان به مدت 3 ساعت از بخش‌های مختلف زندان مرکزی سنندج بازدید کرد.
حجت‌‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان به مدت 3 ساعت از بخش‌های مختلف زندان مرکزی سنندج بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل زندانیان قرار گرفت.
وی در جریان این بازدید، ضمن گفت‌وگوی چهره به چهره با تعداد زیادی از زندانیان، سؤالاتی را پیرامون دلیل محکومیت و مدت زمان سپری شده از حبس آنها، آخرین وضعیت واکسیناسیون، شرایط بهداشتی و غذایی و میزان اشتغال‌زایی در زندان مطرح کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با زندانیان جرائم غیرعمد گفت: من وقتی چهره‌های معصوم شما را می‌بینم و اینکه یک فرد در سنین پایین به زندان آمده است، به شدت ناراحت و متأثرم، شما وقتی از هر انگشتتان یک هنر می‌بارد چرا باید این روزها در زندان گرفتار باشید، امیدوارم به زودی از زندان نجات و به آغوش خانواده‌هایتان بازگردید و باعث افتخار جامعه و به مردم خدمت کنید.
حجت‌‌الاسلام پورذهبی افزود: امیدوارم پس از بازگشت به جامعه، دیگر هیچ‌وقت زندان را تجربه نکنید و دنبال اشتغال و زندگی سالم بروید.
وی با بیان اینکه زندانیان هر مطلب و درخواستی را که دارند مکتوب بنویسند، تاکید کرد: تک‌تک این نامه‌ها به صورت دقیق مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این بازدید با قدردانی از حضور نماینده ولی‌فقیه در زندان اظهار کرد: حقیقتاً این بازدید مایه دلگرمی و امید زندانیان، زندانبانان و دست‌اندرکاران این مجموعه شد.
وی به تشریح گزارشی از وضعیت زندان مرکزی سنندج پرداخت و گفت: در زندان‌های کردستان از جمله این زندان بخش‌های مختلف بهداشت و درمان؛ پزشک، دندانپزشک، روانشناس؛ مشاوره، اشتغالزایی، فرهنگی، قرآنی، دینی، تربیتی، ورزشی، کتابخانه و ... وجود دارد.
فتحی از اجرای دقیق و مستمر طرح پایش و غربالگری سلامت در زندان‌های استان به ویژه زندان مرکزی سنندج خبر داد و افزود: نسبت به سلامت جسمی زندانیان بسیار حساس و همواره در اولویت است به طوری‌که در طول هفته 3 بار تست‌های مختلف از زندانیان گرفته و در طول روز نیز به 70 نفر خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه خوشبتانه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در زندان‌های کردستان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: کردستان اولین استانی بود که طرح واکسیناسیون را در زندان‌ها انجام و تاکنون چهار هزار و 255 نفر دوز اول، 2800 نفر دوز دوم و 1200 نفر دوز سوم را تزریق کرده‌اند.
مدیرکل زندان‌های استان کردستان تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه علائم کرونا از زندانیان، فرد زندانی بلافاصلی تحت مراقبت و درمان خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 560 نفر معتاد در زندان‌های استان تحت پوشش متادون درمانی و 200 نفر از معتادان تحت درمان بوپرنورفین قرار دارند، افزود: 2 بند از زندان‌های کردستان به متادون درمانی اختصاص داشته که موفق‌ترین بخش در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی است.
مدیرکل زندان‌های استان کردستان یادآور شد: زندانبانان شب تا صبح نمی‌خوابند تا زندانیان در سایه امنیت و آرامش کامل به سر ببرند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدا تا آذرماه سال‌جاری درآمد زندانیان سنندجی از تولید و فروش صنایع‌دستی یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، افزود: خودمان مواد اولیه تولیدات را برای زندانیان تهییه کرده و خودشان بدون دخالت زندان، آن را از طریق خود و خانواده‌هایشان به فروش می‌رسانند.
فتحی گفت: تاکنون یک هزار و 400 زندانی این زندان موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده که پس از آزادی می‌توانند با همین مدرک و دریافت تسهیلات، برای خود وخانواده‌هایشان اشتغالزایی و درآمد ایجاد کنند.
زندانیان زندان مرکزی سنندج نیز در این بازدید ضمن ابراز پشیمانی از اشتباهات گذشته خود، از حضور و برخورد مهربانانه نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با آنان، ابراز خوشحالی کردند و خواستار تسریع در رسیدگی پرونده و بخشش بودند؛ شمار زیادی از زندانیان مشکلاتشان را به صورت حضوری مطرح و مکتوب ارائه دادند و می‌گفتند امیدواریم این دیدار مایه خیر و برکت شود.
زندانیان بخش کارگاه‌های صنایع‌دستی نیز می‌گفتند از اوایل هیچ درآمدی نداشتیم که پس از ترک اعتیاد، اکنون با هسته خرما و ابتکار خود تخته نرد، تسبیح و با چرم کیف درست کرده و ماهانه 2 تا 3 میلیون تومان درآمدزایی ایجاد و از طریق فروش تولیداتمان، روزی حلال برای خود و خانواده‌مان کسب می‌کنیم. یکی از آنان می‌گفت روز اول که به زندان آمدم می‌خواستم حتی بچه‌ام را تحویل بهزیستی بدهم اما الان اشتغالزایی و با افتخار پول برای زن و بچه‌ام می‌فرستم.
همچنین زندانیان در حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان؛ از مدیرکل زندان‌های کردستان، رئیس و زندان‌بانان زندان مرکزی سنندج که شبانه‌روز و همراه با خانواده خود برای جلب رضایت شاکیان تلاش می‌کنند و در این راه حتی هزینه‌های مالی از جیب خود هم متحمل شده‌اند، تشکر و قدردانی کردند.
حضور در کارگاه‌های اشتغالزایی، تولیدات صنایع‌دستی، بخش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مشاوره، کتابخانه، کلاس‌های قرآنی و فرهنگی و صداوسیما زندان سنندج و مشاهده فعالیت‌های زندانیان در این حوزه‌ها، بخش دیگر بازدید امروز حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی بود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/268155/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند

رئال با حذف سیتی شانس اول قهرمانی شد

عضو کادرفنی خمس به تراکتور بازگشت

شمس: کار خوب کادر فنی استفاده از تمام بازیکنان مقابل افغانستان بود

ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی

کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد

استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است

کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان

تردد روزانه بیش از یک هزار زائر از مرز خسروی

ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی کرمانشاه

بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی کرمانشاه ممنوع است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود

10 گل برتر رویارویی‌های صنعت نفت و پرسپولیس

بهترین بازیکنان هفته بیست و سوم لیگ برتر

مدیرروستا: تیم ملی غیر بازی با ژاپن توقعات را برآورده نکرد

اولین تمرین بارسلونا پس از شکست مقابل پاری سن ژرمن

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه

حرکت انفجاری دروازه بان افغانستان در مقابل دروازه بان ایران

کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید

میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور 51 درصد است

علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟

برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

بیش از 90 درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان: شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

زمین گرد است!

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

از وضعیت مصدومیت طیبی تا شرایط تیم ملی فوتسال

روشن: به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند!

گل دوم ایران به افغانستان در رقابت های آسیایی فوتسال

گل سوم ایران به افغانستان توسط احمد عباسی

گلایه‌های مهدی هاشمی‌نسب از میثاقی در نشست خبری

نجات دروازه های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد

سالم الدوساری، موثرترین بازیکن لیگ قهرمانان

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم