عصر کرد

آخرين مطالب

بسترهای ورود جدی بخش خصوصی به سالن‌سازی فراهم نیست اجتماعی

بسترهای ورود جدی بخش خصوصی به سالن‌سازی فراهم نیست
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


ایسنا/کردستان رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در این استان جهت توسعه کمی و کیفی سینما گفت: در حال حاضر بسترهای ورود جدی بخش خصوصی به امر سینماسازی مهیا نیست، هرچه میزان تصدی‌گری دولتی کم شود و سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتر به بازگشت سرمایه به این عرصه ورود کنند شرایط بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.
امین مرادی در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران، با اشاره به نقش توسعه کمی و کیفی سالن‌های سینما در سراسر کشور بر گسترش رویدادهای جشنواره‌ای و به تبع آن تبدیل سینما به یک صنعت به معنای واقعی آن اظهار کرد: در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم، این رویداد در واقع بهاری است برای سینمای ایران و به نوعی تعیین کننده وضعیت یک ساله سینما خواهد بود.
وی عنوان کرد: بازخورد اکران‌های جشنواره و کیفیت پخش می‌تواند فرصت مناسبی باشد برای تبلیغ فیلم‌ها در اکران عمومی‌.
مرادی اضافە کرد: در حال حاضر تولید یک فیلم سینمایی مستلزم هزینه‌های بسیار بالایی است و انتظار می‌رود مخاطبین با بهترین کیفیت در سالن‌های سینمایی از لحاظ صدا، نور و امکانات دیگر مورد نیاز، این فیلم‌ها را مشاهده کنند.
وی ادامە داد: ثابت شده است بهترین فیلم هم در سالن‌های سینمایی که فاقد امکانات و تجهیزات روز هستند نمی‌تواند نظر مخاطب را جلب کند. بنابراین توسعه کمی و کیفی سالن‌ها در کنار توجه سازندگان و تهیه‌کنندگان فیلم به تولید آثار ارزشمند سینمایی به عنوان یک مکمل می‌تواند در جذب مخاطب مؤثر باشد و این بهار سینمایی بسیار مهم را به یک رویداد ارزشمندتر داخلی و خارجی تبدیل کند. 
مرادی افزود: امروز یکی از پررونق‌ترین صنعت‌ها در جهان صنعت سینما است و با رونق فیلم‌ها و گسترش فضای کمی وکیفی سالن‌ها می‌توان این صنعت مهم جهانی را درکشور نیز به جایگاه واقعی خود رساند.
وی درباره عملکرد موسسه بهمن سبز در حوزه تجهیز سالن‌ها و ساخت سینما همزمان با بحران کرونا بیان کرد: درحال حاضر خوشبختانه موسسه بهمن سبز بر اساس سیاست‌های محوری حوزه هنری و نگاه ویژه‌ای که به تخصیص امکانات در شهرستان‌های کم‌برخوردار دارد بحث تجهیز سالن‌ها و ساخت سینماها را آغاز کرده است که در مرداد ماه سال جاری بخشی از این سالن‌ها همزمان با افتتاح پردیس سینمایی مهر سقز با حضور رئیس حوزه هنری کشور و جمعی از مسئولین شاهد بودیم.
مرادی اضافە کرد: اقدامی که در اوج شیوع کرونا رقم خورد و به نوعی این موسسه این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد و در بسیاری از شهرهای کشور که سال‌ها فاقد سالن سینما بودند و یا سالن‌های سینمایی غیر استاندارد داشتند، صاحب سینما کرد و جهشی بسیار خوب را در افزایش سالن سرانه صندلی سینمایی در کشور رقم زد. 
وی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه در استان کردستان تا قبل از سال 98 تنها سه سالن سینمایی با 5 سالن در شهرهای سنندج، مریوان و بیجار فعالیت داشت(که البته سینما کردستان مریوان که در اختیار بخش خصوصی است تقریبا نیمه تعطیل است) که با همکاری مدیران استانی در عرض دو سال ضمن افتتاح پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن سینمایی شهرستان سقز بعد از 4 دهه صاحب سالن سینمایی شد و در شهرهای سقز و بیجار هم ظرفیت سالن‌های سینمایی افزایش پیدا کرد.
مرادی عنوان کرد: هم اکنون استان کردستان با در اختیار داشتن 14 سالن سینمایی که 13 سالن آن متعلق به حوزه هنری است و افزایش میانگین سرانه صندلی به دو و نیم برابر میانگین سرانه صندلی کشوری نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی و هنری را برعهده گرفته است.
رییس حوزه هنری کردستان در پاسخ به این سوال که سالن‌سازی و سینماداری در شرایط فعلی باید برعهده متولیان بخش خصوصی باشد یا دولتی و این دو باید چه تعاملاتی در مسیر تحقق بیشتر اهداف این بخش داشته باشند، گفت: سینماداری یک امر تخصصی است و مستلزم حمایت‌های همه جانبه‌ای است که نیازمند بسترسازی‌های مناسب است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر در کشور بسترهای ورود جدی بخش خصوصی به امر سینماسازی مهیا نیست هرچند جذب سرمایه بخش خصوصی و ورود آنان به این عرصه بسیار مهم است. به نظر می‌رسد فراهم ساختن بسترها نیازمند عزمی جدی است و هرچه میزان تصدی‌گری دولتی کم شود و سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتر به بازگشت سرمایه به این عرصه ورود کنند شرایط بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.
مرادی ادامە داد: درحال حاضر بدون حمایت دولتی شاید شرایط برای ورود بخش خصوصی سخت باشد اما می‌توان امیدوار بود که در آینده با تشکیل کمیته‌هایی راهبردی بین بخش خصوصی و دولتی و ایجاد فرصت حضور بیشتر این بخش شاهد رونق بیشتر صنعت سینما باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که به دنبال احداث پردیس‌های سینمایی در کردستان میزان استقبال از سینما توسط مخاطبان چه تغییری کرده است، عنوان کرد: بر اساس آمار موجود و قابل دسترس در 6 ماهی که از آغاز به کار پردیس سینمایی در سقز می‌گذرد براساس شاخص جمعیتی بیشترین میزان فروش را در سقز داشته‌ایم و خوشبختانه استقبال مردم فهیم و علاقمند این هنر بسیار چشمگیر است. در بیجار هم که قبلا با یک سالن سینمایی فعالیت داشتیم اکنون سه سالن سینمایی در حال فعالیت است و روزانه 5 تا 6 فیلم را در ژانرهای مختلف اکران می‌کند و جوابگوی سلیقه‌های مختلف هستیم.
مرادی اضافە کرد: در سنندج نیز پردیس سینمایی بهمن سنندج از سه سالن قبلی به 7 سالن ارتقا پیدا کرده است و هم اکنون در طول روز 12 فیلم در ساعت‌های مختلف اکران می‌شود و مخاطبین علی‌رغم مشکلات موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا از این فیلم‌ها استقبال بسیار خوبی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه‌های آتی در جهت توسعه نمایش آثار سینمایی علاوه بر به روز رسانی تجهیزات موجود در 13 سالن سینمایی در اختیار آمادگی خود را در جهت ساخت سالن سینمایی در دیگر شهرهای استان هم اعلام کرده‌ایم که در صورت حمایت مسئولان شهرستان‌ها و استانی این آمادگی را داریم که در شهرهای دیواندره، قروه، کامیاران و در مراحل بعدی با بررسی شرایط در دیگر شهرها متناسب با ظرفیت مورد نیاز در جهت احداث سالن‌های سینمایی اقدام کنیم.
انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/268109/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

8 روستای ایران کاندیدای ثبت جهانی شدند‌

پخش سریال طنز «زندگی به شرط خنده» با بازی رضا داوودنژاد

پرونده ٨ روستای کاندیدای ایران به سازمان جهانی گردشگری ارسال می شود

فضای مازاد مدارس کردستان به کودکستان‌ها اختصاص یابد

دستگیری 8 سارق در بیجار

هم‌نوازی دف‌نوازان در پالنگان کردستان + فیلم

پیاده‌راه فردوسی‌ سنندج یا پیست‌ موتورسواری؟!

حال خوب ساختنی است/ شعار امسال هفته سلامت اعلام شد

شاخص‌های آبفا در کردستان ارتقا می‌یابد/آبرسانی به 169 روستا

رنگین‌کمانی از دَف‌نوازان ایرانی در کردستان/ میراثی که به زودی ثبت جهانی می‌شود

پیشرفت 85 درصدی تأمین برق پروژه شهرک صنعتی دو سقز

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

«مهمانی سالیوان» در ایران‌ مال

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

48 درصد از دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

رشد 500 درصدی آمار معتادان در کردستان!

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو