عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

گردشگری یکی از راهبردهای اصلی پیشرفت و توسعه کردستان است سياسي

گردشگری یکی از راهبردهای اصلی پیشرفت و توسعه کردستان است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- استاندار کردستان گفت: ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری بسیار فراوان است و از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بهره برد.

به‌ گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌ کوشا شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1401 اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان از جمله مسایلی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود تا مسافران و گردشگران با فرهنگ غنی این استان بهتر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه هنوز در سطح کشور و حتی در خود استان شناخت چندانی از توانمندی‌های گردشگری وجود ندارد، افزود: باید در نوروز امسال و با همکاری تمام نهادهای مربوطه، صدا و سیما، هنرمندان و رسانه‌ها، بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی استان به بهترین نحو در سطح کشور معرفی شود.
استاندار کردستان ادامه داد: ارایه خلاقیت و ایده‌های نو از جانب دانشگاهیان و اصحاب ‌فن می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های مغفول گردشگری استان موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداران شهرهای مهمان‌پذیر استان باید فضای شهری را برای مسافران و گردشگران فراهم کنند، گفت: مهمان‌نوازی و تکریم مسافران نوروزی از مهم‌ترین ویژگی بارز مردم کردستان به‌شمار ‌می‌رود و مردم این استان همواره از لحاظ میزبانی شهره خاص و عام بوده‌اند.
زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد با آمادگی تمامی دستگاه‌‎های مرتبط و فراهم کردن زیرساخت‌ها، شرایطی مهیا شود تا در ایام نوروز 1401، ماندگاری مسافران در این استان بیشتر شود.
ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه در کردستان وجود دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت های بالقوه و مناسبی برای توسعه همه جانبه در استان وجود دارد اما شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن به بخش گردشگری کردستان آسیب‌های زیادی متحمل کرد.
شهرام ملکی افزود: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروز سال1401، با کنترل و بهبود شرایط کرونایی شاهد افزایش بسیار زیاد سفرها به کردستان باشیم.
وی گفت: انتظار می‌رود در جلسات ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی، موانع و مشکلات شهرهای استان شناسایی و ساماندهی شود و با برنامه‌های پیش‌بینی شده و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم، سفری خوب را برای مسافران نوروزی تدارک ببینم.
کردستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان هم گفت: استان کردستان با تمامی امکانات برای پذیرایی شایسته از میهمانان و گردشگران نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده است.
یعقوب گویلیان اظهار داشت: شاهد آن هستیم که کرونا به لحاظ سرایت به حالت حداقلی رسیده است و امسال با تدابیر لازم می‌توانیم میزبان گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.
وی ادامه داد: در استان اقدام‌های مهمی از جمله ثبت ‌جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان، ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش و همچنین سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو انجام شده که به جذابیت استان افزوده و کردستان را بیش از پیش به علاقه‌مندان در داخل و خارج کشور معرفی کرده است.
گویلیان افزود: واگذاری پنج بنای تاریخی به ‌بخش خصوصی در استان، راه‌اندازی 2 موزه جدید در سنندج، تملک چهار بنای تاریخی، بهره‌برداری از کاخ موزه خسروآباد سنندج و ثبت ملی سه روستا در حوزه صنایع‌دستی از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال جاری بوده است.
او ادامه داد: همچنین توانستیم پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق در 2 ماه گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان باشیم.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان یادآور شد: در حال حاضر 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 26 اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از پنج هزار نفر در یک شب فعال هستند.
وی افزود: 130 رستوران و مجتمع بین‌راهی، 56 دفتر خدمات مسافرتی و سه شرکت ساماندهی خانه ‌مسافر نیز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.
گویلیان گفت: گواهی‌نامه استاندارد تمامی واحدهای گردشگری استان تمدید شده و در راستای جذب گردشگران بیشتر به استان هیچگونه افزایش نرخ اقامت در نوروز 1401 نخواهیم داشت.
پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را در کردستان به خود اختصاص داده‌اند.
در مجموع 2 هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول و غیرمنقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 930 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
برچسب‌ها
اسماعیل زارعی کوشا گردشگری کردستان سنندج میراث فرهنگی

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/266839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

گل اول بحرین به ایران توسط عدالله سلمان احمد

گل اول ایران به بحرین توسط علیرضا رفیعی‌پور

کری‌خوانی یامال برای رئال؛ سه‌تایی می‌شوید

لغو پرواز ملی‌پوشان تنیس به اردن

گل دوم بحرین به ایران توسط صالح احمد

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گزارش زنده؛ ایران 1 - 2 بحرین

پشت صحنه «نون خ 5» به‌زودی روی آنتن می‌رود

دستگیری باند حرفه‌ای جعل اسناد و مدارک در کنگاور

جمع آوری 107 مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه 1403

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت (ویدیو)

فدراسیون تنیس روی میز شهرستان‌ها را در خرید تجهیزات کمک می‌کند

هیچ‌گونه مشکلی در اوج پیک مصرف آب و برق نداریم

برداشت محصول باقلا از مزارع سرپل‌ذهاب آغاز شد

تصادف تیبا و پژو 6 کشته و مصدوم بر جا گذاشت

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

جام برترین‌های دارت کشور در سنندج برگزار شد

مسابقات لیگ باشگاهای سپک تاکرا کشور در سنندج آغاز شد

شعرخوانی دختر شیرین زبان

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

نفس دختر پژمان بازغی در پشت صحنه سریال گناه فرشته (عکس)

معرفی نفرات برتر جام برترین‌های دارت کشور

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود