عصر کرد

آخرين مطالب

مروری بر مهمترین اخبار استانها در 29 دی ماه؛

از آموزش حضوری دانش‌آموزان تا خدمات درمانی به بیماران خاص سياسي

از آموزش حضوری دانش‌آموزان تا خدمات درمانی به بیماران خاص
  بزرگنمايي:

عصر کرد - استانها - خبرنگاران ایرنا 29 دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به ورود وزیر کشور به مناطق سیل‌زده، آموزش حضوری دانش‌آموزان، صادرات فرآورده های خام دامی، اسکان فوری سیل‌زدگان، مهار نشت میعانات گازی و خدمات درمانی به بیماران خاص اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که " آیا بساط ماسه‌خواری به سواحل مرکزی مازندران رسید؟ "، " مَندسِین نامراد؛ غبارروبی از یک خاطره جمعی در رشتخوار "، " اعتیاد زنان در کهگیلویه و بویراحمد؛ از دلایل تا روش های درمان "، " گره‌گشایی از آرزویی 49 ساله/ دیپلماسی‌ برای حقابه هیرمند "، " رویدادی برای تحقق رویای 200 ساله؛ همایش برون‌رفت از چالش‌های لجستیکی " و " خراسان رضوی، میزبانی سربلند برای پلنگ ایرانی " از جمله این گزارش‌ها بود.
امروز همچنین گروه استان‌ها در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: افزایش تست مثبت کرونا در اغلب استان ها زنگ خطر اومیکرون را در کشور به صدا در آورده و به گفته مسوولان بهداشت و درمان در صورتی که بر شدت مراجعات بیماران کرونایی افزوده شود، با مشکل مواجه خواهیم شد.
خبرنگار ایرنا در دفتر جیرفت هم خبر داد که احمد وحیدی وزیر کشور وارد این شهر شد. وی در جریان بازدید از مناطق سیل زده جنوب کرمان تاکید کرد که خسارت‌های جدید سیل در کرمان جبران می‌شود .

عصر کرد


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در بازدید از دستاوردهای 18 شرکت دانش بنیان در شیراز گفت که در کشور حدود 65 هزار شغل را در شرکت های دانش بنیان داریم که از این مجموع حدود 50 هزار شغل متعلق به دانش‌آموختگان دانشگاهی است. وی در نشست با مدیران و کارشناسان پارک علم و فناوری استان فارس خواهان گسترش گفتمان فناوری و نوآوری در جامعه شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آبادان تاکید کرد که اعتبارات نگهداری راه‌های کشور کافی نیست . وی یادآور شد که برای نگهداری 221 هزار کیلومتر جاده در کل کشور سالانه به 600 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امسال حدود 150 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.
نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان فرصتی مطلوب برای توسعه تجارت است. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در مشهد آن را به نقل از سفیر ایران در تاجیکستان منتشر کرد. وی در وبینار تقویت همکاریهای تجاری ایران و تاجیکستان که در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد تاکید کرد که برپایی ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه تاجیکستان آغاز فصل نوینی در روابط 2 کشور است.
همچنین امروز معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش در بازدید از 2 مدرسه غیر دولتی آموزش و پرورش کرج ، گفت که تاکید وزارت آموزش و پرورش بر آموزش حضوری دانش آموزان است . احمد محمدزاده اضافه کرد: معلمان و دانش آموزان با جدیت فرآیند یاددهی-یادگیری را پیگیری می کنند.

عصر کرد


معاون آموزش وزیر بهداشت در همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز در مشهد تاکید کرد که برنامه پزشک خانواده از رویکردهای مهم وزارت است . وی افزود که راه‌اندازی دوره پزشکی عمومی با گرایش ویژه پزشک خانواده در همین راستا مد نظر قرار دارد. سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت هم در این همایش گفت که واکسیناسیون بازرترین اقدام دولت برای سلامت همگانی است .
همچنین معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور اعلام کرد که برای تحقیقات کمبود بودجه نداریم . معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز یادآور شد که 76 درصد بیماریها در کشور غیرواگیر هستند .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت هم در جلسه بررسی عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور که ازطریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، خبر داد که اردبیل در طرح جهش تولید در دیم‌زارها رتبه اول کشور را دارد .

عصر کرد


همچنین احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت که دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم چشمگیر است. وی خاطرنشان کرد که در دولت گذشته موضوع دیپلماسی اقتصادی به بوته فراموشی سپرده شده و محلی از اعراب نداشت.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هم به خبرنگار ایرنا در ارومیه گفت که 20 تُن داروی احتکار شده در ارومیه کشف شد . ناصر عتباتی ارزش این میزان دارو را 50 میلیارد ریال اعلام کرد. فرمانده انتظامی شهرستان زنجان نیز از کشف بیش از پنج هزار قلم داروی غیرمجاز در این شهر خبر داد.
ناظر گمرکات استان کردستان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سنندج اعلام کرد که بیش از 36 هزار تن کالا از گمرکات کردستان وارد کشور شد . ارزش دلاری کالای وارد شده از طریق گمرکات استان بیش از 94 میلیون دلار است.
مرکز ایرنا در تبریز هم به نقل از رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی این شهر خبر داد که اورژانس آذربایجان‌شرقی جان 12 مادر باردار را نجات داد . به گفته فرزاد رحمانی بر اثر بارش برف و کولاک شدید در 48 ساعت گذشته برخی جاده های استان را مسدود یا با کندی تردد مواجه شد.

عصر کرد


32 میلیون دلار فرآورده خام دامی امسال از استان اصفهان صادر شد . این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در اصفهان به نقل از مدیرکل دامپزشکی این استان منتشر کرد. به گفته این مقام دولتی، در صورت بهبود روابط بین المللی شاهد رشد بیش از 2 تا پنج برابری صادرات در هر سال خواهیم بود.
همچنین رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در گفت گو با خبرنگار ایرنا در ساری خبر داد که محور هراز از ابتدای هفته آینده مسدود می‌شود . علت مسدود شدن این محور، عملیات انفجار و بازگشایی تونل نشل اعلام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هم اعلام کرد که در پی بارش برف و کولاک راه ارتباطی کمتر از 200 روستا در آذربایجان غربی بسته است . از کرمان هم خبر رسیده که با توجه به سیل بی‌سابقه در این استان، دسترسی به 75 روستا در کرمان هنوز میسر نیست . استاندار کرمان اعلام کرد که 25 هزار نفر نیازمند اسکان فوری در جنوب کرمان هستند و امکانات استان پاسخگو نیست.

عصر کرد


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز به ایرنا گفت که ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان همدان 200 هزار میلیارد ریال است . تولیدات بخش کشاورزی استان همدان در سه حوزه زراعت، باغبانی و دامپروری است.
همچنین «ولف دیتریش هایم» سفیر اتریش در دیدار با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از علاقه مند این کشور برای گسترش تعامل با اندیشمندان ایرانی خبر داد. وی تاکید کرد که تعامل فرهنگی با سایر کشورها از اهداف و اولویت‌های سیاست خارجی کشورش است.
مرکز ایرنا در سمنان هم با تهیه فیلمی با عنوان شیرمال نماد سوغات خوراکی سمنان، به بررسی تهیه این نان در این شهر پرداخته است. نان شیرمال یکی از نان های سنتی ایران بوده و سمنان شهری است که به داشتن این نان معروف است و اصلی ترین سوغات خوراکی شهر سمنان، نان شیرمال محسوب می شود.


مرکز ایرنا در بندرعباس نیز در خبری به نقل از مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از مهار نشت میعانات گازی شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داد. به گفته این مقام مسئول شکستگی لوله به دلیل حجم غیرقابل انتظار سیلاب ناشی از بارندگی بود که منجر به بروز حادثه در مسیر رودخانه کل شد.
همچنین معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بیرجند خبر داد که بنیاد برکت در ساخت 2 هزار مدرسه مشارکت می‌کند . علی عسکری خاطرنشان کرد که تا امروز تقریبا ساخت 2 هزار مدرسه به پایان رسیده و برنامه آینده بنیاد برکت شروع ساخت 2 هزار مدرسه دیگر است.
رییس اداره درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرد که خدمات درمانی به بیش‌از 5 هزار بیمار خاص در زاهدان ارائه شد . به گفته وی پیش از این بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس، سرطان و پیوند اعضا تنها به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج به شمار می‌رفتند که در سال‌های اخیر بیماری‌های دیگری شامل روانی، اوتیسم، بیماری‌های متابولیک، CF و EB (پروانه‌ای) نیز به این گروه افزوده شده‌اند.

عصر کرد


مدیرکل فرودگاه‌های کرمان هم خبر داد که هواپیمای آموزشی در کرمان دچار نقص فنی شد . این هواپیمای سبک و بدون مسافر به صورت مکرر در منطقه ارزوئیه پرواز داشته که پس از نشست در باند کوچک فرودگاه این شهرستان از قسمت چرخ ها دچار آسیب می شود و این فرود در واقع اضطراری نبوده است.
خبرنگار ایرنا در آستارا نیز از تحویل 21 زندانی ایرانی از مرز آستارا توسط جمهوری آذربایجان خبر داد. به گفته سرپرست فرمانداری آستارا، انتقال زندانیان بر اساس موافقت نامه مبادله زندانیان بین دو کشور انجام شد و 18 زندانی مرد برای سپری کردن مرحله قرنطینه به زندان حویق تالش و سه زندانی زن نیز به زندان لاکان رشت منتقل شدند.

عصر کرد


امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در 31 استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ علی قاسمعلی خبرنگار مرکز گرگان با عنوان " دختر ترکمن صحرا در سرزمین عجایب؛ من هادیه هستم "، اشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با تیتر " بساط ماسه‌خواری به سواحل مرکزی مازندران رسید؟ "، شیما شمسی گوشکی خبرنگار مرکز زاهدان با عنوان " گره‌گشایی از آرزویی 49 ساله/ دیپلماسی‌ برای حقابه هیرمند " و مریم سلیمانی خبرنگار مرکز رشت با تیتر " آرامش برف سنگین در مدیریت منسجم گیلان " به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی آستارا اومیکرون مشهد ایرنا کرج تاجیکستان زاهدان اتریش ام اس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ویدئوکنفرانس تبریز سازمان جهادکشاورزی استان همدان آذربایجان غربی کرمان شرکت دانش بنیان علی عسکری اصفهان جیرفت ساری دانشگاه علوم پزشکی کردستان ارومیه جمهوری آذربایجان همدان گیلان آبادان ایران احمد وحیدی سمنان سنندج شیراز وزارت آموزش و پرورش بندرعباس

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/266807/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور

شعار «مرگ بر اسراییل» پس از نماز جمعه پاوه طنین انداز شد

سامانه‌ ناپایدار جوی روز یکشنبه وارد کرمانشاه می‌شود

برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان

پاسخ تنبیهی سپاه مایه عزت نظام اسلامی

معرفی کشتی گیران طلایی در پنج وزن مسابقات بین المللی مریوان

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

وجود 194 معدن فعال در کردستان

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت

معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

کرمانشاه رتبه سوم در طرح عید تا عید را کسب کرد

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر