عصر کرد

آخرين مطالب

مدیرکل حفاظت محیط زیست متهم ردیف اول مانع تولید در کردستان! اقتصادي

مدیرکل حفاظت محیط زیست متهم ردیف اول مانع تولید در کردستان!
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلسه یکصد و هفتاد و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با دستور کار تشریح آئین نامه اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بررسی و تصویب تسهیلات بانکی طرح و واحدها از محل طرح رونق تولید 1400 شامل واحد تعاونی 35 خوراک دام و طیور، شرکت پارس پروتئن دریا و واحد تولید فوم پلی‌استایرین، شرکت کابل کنترل سپهر بیجار(تسهیلات 50 میلیارد ریالی بانک تجارت)، پاسارگاد شیمی پارمین عبدالملکی و رسیدگی به مشکل واحد تولیدی پولاد خشت نگین و تامین مالی طرح نیمه‌تمام شرکت کاشی کسری برگزار شد.
محمد دره‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این جلسه اظهار کرد: مشکلات واحدهای صنعتی استان در جلسات کمیته‌های کارشناسی بررسی و در جلسات اصلی کارگروه رفع موانع با حضور مسئولان، مصوبات و تصمیمات اعلام می‌شود.
وی افزود: واحد جاودان ستاره زیویه (بازیافت پلاستیک)، واحد موفق در سطح ملی است و اعطای 10 میلیارد تومان سرمایه در گردش به این واحد رقم زیادی نیست.
به گفته وی، این واحد تولیدی با اشتغالزایی بسیار بالا، در 6 ماهه اول امسال 50 میلیارد تومان فروش داشته است.
دره‌وزمی در ادامه افزود: واحدهایی که درخواست زیر 100 میلیون تومان تسهیلات کرده‌اند با تصویب کارگروه و بدون نیاز به کار کارشناسی، پرداخت می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت در کردستان، اظهار کرد: سرانه سرمایه‌گذاری صنعتی در کردستان براساس جمعیت یک ‌میلیون و 600 هزار نفری برابر 2 میلیون و 600 هزار تومان به ازای هر نفر است که میانگین کشوری آن نزدیک به 8 میلیون تومان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: کردستان در اشتغال بخش صنعت نیز همین شرایط دارد و دلیل اصلی این اختلاف وجود واحدهای خرد و تسهیلاتی است که در این حوزه پرداخت می‌شود.
وی عنوان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان سعی کرده‌ایم هر کسی مشکلی در حوزه تولید را با ارائه راهکارهای مختلف رفع کنیم.
دره‌وزمی در ادامه خاطرنشان کرد: یک واحد تولیدی در یکی از روستاهای اطراف شهر سنندج وجود دارد که اقدام به جمع‌آوری ظروف پلاستیکی سطح شهر و بازیافت می‌کند.
وی افزود: این واحد تولیدی در کنار بازیافت زباله‌ها پلاستیکی شهر زمینه اشتغال‌زایی برای 25 نفر را فراهم کرده است اما متاسفانه از سوی محیط زیست استان با موانعی روبه رو شده است.
به گفته رئیس سازمان صمت کردستان، نزدیکی به روستا و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی برای مردم دلیل ممانعت محیط زیست از فعالیت این واحد بود و گفته‌اند باید حداقل 200 متر از واحدهای مسکونی دور باشد تا مجوز فعالیت صادر کنند.
وی عنوان کرد: این واحد تولیدی زمانی احداث شده که از محل سکونت خیلی دور بوده است اما ساخت و سازهای غیرمجاز به نوعی روستا را به واحد تولیدی نزدیک کرده‌ و اکنون صاحب حق شده‌اند.
دره‌وزمی خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری اکیپی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های بهداشتی و صنعتی و براساس تصمیم کارگروه رفع موانع تولید، برای جلوگیری از تعطیل شدن این واحد، فرصت یک ساله‌ای برای انتقال به مکان دیگری داده شد اما با وجود این مصوبه هم، متاسفانه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با نادیده گرفتن مصوبه کارگروه از طریق واحد حقوقی سازمان محیط زیست کشور از این واحد شکایت کرده و به نوعی مصوبه کارگروه که لازم‌الاجراست را نادیده گرفته است.
وی عنوان کرد: در حالی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان کارگروه رفع موانع تولید را خائن به محیط زیست تعبیر می‌کند که در جلسات این کارگروه شرکت نمی‌کند و گاها معاون شهرستان در این جلسات حضور می‌یابد.
وی عنوان کرد: رویه‌ای که محیط زیست در مورد واحدهای تولیدی در استان شروع کرده به شدت مورد اعتراض ماست چون وقتی کارگروه در مورد واحدی مصوبه‌ای می‌دهد هیچ مسوولی حق ندارد آن را نادیده بگیرد و اگر مغایر قوانین آنهاست ظرف زمان تعیین شده باید به کارگروه اعلام می‌کرد نه اینکه کارگروه را دور بزند.
وی تصریح کرد:‌ اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان به جای جلوگیری از فعالیت این واحد تولیدی باید با توجه به فعالیتی که در حوزه کمک به محیط زیست می‌کند آن را مورد تقدیر قرار می‌داد.
عبدالله کاردانی مدیر خانه صنعت و معدن کردستان هم با انتقاد جدی از موانعی که محیط زیست کردستان در مسیر برخی واحدهای تولیدی در استان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: ایجاد مشکل برای واحدهای صنعتی استان از سوی محیط زیست به این واحد بازیافت پلاستیک خلاصه نمی‌شود چرا که موانعی نیز در مسیر یک واحد صنعتی تعمیر ترانس در دهگلان ایجاد کرده و تعهد محضری برای تخلیه این واحد که قرارداد بزرگی با اقلیم کردستان عراق دارد، گرفته است.
وی گفت: سرمایه‌گذار این واحد با ایجاد 6 واحد صنعتی زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم کرده و قراردادش با طرف شمال عراق از طریق کنسولگری دو کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بحث مالی این قرارداد بیش از 3 میلیون دلار است که در صورت تعطیلی کارگاه، زیان بزرگی را متحمل خواهند شد این در حالیست که اکنون 29 نفر مهندس و 15 نفر کارگر ماهر در این واحد فعالیت می‌کنند.
وی افزود: محیط زیست کردستان به جای ارائه راهکارها، خود به مانعی در مسیر تولید استان تبدیل شده است.
انتهای پیام/2330/71

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/262633/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد