عصر کرد

آخرين مطالب

3000 میلیارد اموال مازاد داریم و مدیران از کمبود بودجه می‌نالند اقتصادي

3000 میلیارد اموال مازاد داریم و مدیران از کمبود بودجه می‌نالند
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه ارزش اموال مازاد دولت در استان را دو تا سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در این شرایط مدیران برای اجرای پروژه‌های عمرانی از کمبود بودجه می‌نالند.
هوشنگ بازوند در جلسه امروز (11 آذر) شورای برنامه ریزی استان با اشاره به مشکلات مالی دولت گفت: در این شرایط می طلبد که مدیران با نوآوری خلق درآمد کنند.
وی از فروش اموال مازاد دولت به عنوان یکی از راه های کسب درآمد جهت اجرای پروژه های عمرانی یاد کرد و افزود: حدود سه سال پیش برآوردی در خصوص اموال مازاد دولت در استان صورت گرفت که طبق آن ارزش اموال دولت بین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان برآورد شد.
وی افزود: اگر این اموال را به قیمت های امروز محاسبه کنیم قطعا بیشتر از این میزان و حداقل بالای 20 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
بازوند تصریح کرد: از این میزان حداقل دو تا سه هزار میلیارد تومان اموالی است که مازاد بوده و مطلقا از آن استفاده نمی شود.
استاندار کرمانشاه گفت: برای خود من جای تعجب و سوال است که چرا مدیران این اموال مازاد که بدون استفاده مانده را نمی فروشند که خرج پروژه های عمرانی کنند.
وی افزود: بطور مثال شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب زمین های زیادی در اطراف رودخانه قره سو دارند که سالهاست بدون استفاده مانده و از این طرف مدام گلایه می کنند که اعتبار برای انجام پروژه های آب و فاضلاب ندارند. چرا این اموال بدون استفاده را نمی فروشید و پروژه های مورد نیاز مردم را انجام نمی دهید.
بازوند گفت: دستگاه دیگر در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان است، این اداره کل زمین زیادی روبروی ورزشگاه 15 خرداد دارد که همینطور بلااستفاده مانده است. چرا این زمین ها را نمی فروشید تا پول آن را برای پروژه های حوزه ورزش و جوانان هزینه کنید.
وی افزود: متاسفانه طی این مدت تنها تعداد کمی از دستگاه ها بخش کمی از اموال مازاد را به فروش رسانده اند و این درآمدها را هم برای تامین هزینه های جاری انجام داده اند، نه اجرای پروژه های عمرانی.
استاندار کرمانشاه افزود: انتظار ما از مدیران این است که خلق ثروت کنند، نه اینکه مثل یک "کارپرداز" بنشینند یک گوشه تا اعتبار بیاید و آن موقع کار کنند.
بازوند گفت: این نمی شود که همیشه خودمان را به نفت وصل کنیم و با پول نفت کار انجام دهیم. کشور ما همین حالا تحریم است و نفت فروش نمی رود و مدیران باید یاد بگیرند در این شرایط خودشان برای خلق درآمد خلاقیت داشته باشند.
وی افزود: مدیران در برابر دغدغه، معیشت، مشکلات و فقر مردم مسئولند و باید با خلاقیت و نوآوری از ظرفیت های موجود بهره گرفته و بر چالش ها غلبه کنند.
استاندار کرمانشاه به بهانه برخی مدیران مبنی بر مخالف وزرا با فروش اموال یا ترس از دستگاه های نظارتی در بحث فروش اموال اشاره کرد و افزود: اگر واقعا چنین مواردی هست مستند اعلام کنید تا پیگیری کنیم و به دولت اعلام کنیم که این مشکلات هست.
فصل بودجه "شب قدر" مدیران است/ مدیران مطالبه گری خود را تقویت کنند
بازوند در ادامه به رشد اقتصادی اعلام شده از سوی دولت برای سال آینده هم اشاره ای داشت و افزود: دولت برای سال آینده رشد اقتصادی هشت درصدی را هدفگذاری کرده و سهم استان در این میان 7.5 درصد در نظر گرفته شده است.
استاندار کرمانشاه گفت: صرف نظر از انتقادهایی که در این زمینه داریم اما به هرحال این یک تکلیف است و باید برنامه هایمان را بر اساس تحقق این رشد هدفگذاری کنیم.
بازوند با بیان اینکه تدوین لایحه بودجه 1401 هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد گفت: در این زمان مدیران باید از تمام ظرفیت برای کسب بودجه بیشتر برای استان و تحقق این میزان رشد تعیین شده استفاده کنند.
وی افزود: متاسفانه چه بخواهیم چه نخواهیم 40 درصد بودجه کشور به صورت لابی گری توزیع می شود و نیاز است که مدیران ارتباط بیشتری جهت کسب بودجه بیشتر داشته باشند و باید توان مطالبه گری خود را بالا ببرند.
بازوند گفت: در مجموع فصل بودجه "شب قدر" مدیران است و باید در این ایام با تمام توان برای کسب بودجه بیشتر تلاش کنند و این میان نباید از ظرفیت نمایندگان هم غفلت شود.
اختیارات استان ها باید افزایش یابد/ مدیری که اختیاری ندارد چطور رشد 7.5 درصدی را محقق کند
استاندار کرمانشاه در ادامه بر حضور بخش خصوصی جهت تحقق رشد اقتصادی 7.5 درصدی برای استان در سال آینده تاکید کرد و افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم و درحالی که می توانیم از این نقدینگی برای عمران و آبادانی و اجرای پروژه ها بهره بگیریم، از صبح تا غروب با بانک ها برای گرفتن تسهیلات سر و کله می زنیم.
بازوند گفت: اگر مدیران بتوانند موانع سر راه بخش خصوصی را در استان بردارند قطعا این سرمایه های سرگردان سمت استان روانه خواهد شد و تحقق رشد 7.5 درصدی امکان پذیر خواهد بود.
استاندار کرمانشاه گفت: در کنار همه اینها معتقدیم آنچه تحقق این میزان رشد را میسر می کند تفویض اختیاری است که باید از سوی وزارتخانه ها به استان ها صورت گیرد.
وی تاکید کرد: اگر مدیری قدرت اجرایی نداشته باشد چطور می توان این میزان رشد را محقق کند.
بازوند افزود: برای خود ما سوال است که چطور یک مدیر نمی تواند در استان برای پنج میلیارد تومان تصمیم بگیرد، اما یک کارشناس در تهران میتواند مبالغ 60 تا 70 میلیارد تومان را مصوب کند!
وی افزود: این شرایط انجام کار را بسیار سخت می کند و از دولت می خواهیم در این زمینه ورود جدی کرده و بخشی از اختیارات را به استان ها واگذار کند.
استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه اجرای طرح "جهش تولید مسکن" هم این نکته را طی نامه ای به رییس جمهور اعلام کرده ایم که تا زمانی که تفویض اختیار صورت نگیرد، تامین سالانه یک میلیون مسکن در کشور شاید امکان پذیر نباشد که خوشبختانه این موضوع را قبول کرده و پیگیر تفویض بخشی از اختیارات به استان ها هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/260646/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

تعداد بوستان های منطقه 5کرمانشاه به 39عدد رسید

افعی تهران؛ سریالی آشفته و فاقد انسجام

تحلیلگر نظامی صهیونیست: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود

(عکس) غزل بازغی در پشت صحنه گناه فرشته

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت

729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم

چهره واقعی شیرین نون خ در خارج از سریال/ ندا قاسمی را دیگر نمیتوان شناخت

285 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان رهاسازی شد

تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال 1403

رشد 53 درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/6 معدن احیا و فعال سازی شد

درخشش خوزستانی‌ها در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، رئیس هیئت کردستان شد

3 پارک جدید در کرمانشاه افتتاح شد

دادستان: 729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی