عصر کرد

آخرين مطالب

رفع فقر و تبغیض سرلوحه اقدامات انقلابی دولت باشد اجتماعی

رفع فقر و تبغیض سرلوحه اقدامات انقلابی دولت باشد
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، روز چهارشنبه در همایش طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان اظهار داشت: پیشرفتهای گسترده‌ای در طول عمر با برکت انقلاب داشته‌ایم ولی هنوز در زمینه رفع فقر و تبعیض توفیق چندانی نداشته‌ایم.
وی منشا فقر را بیکاری بویژه در بین جوانان برشمرد و اضافه کرد: همین مساله جوانان را به سمت عدم تشکیل خانواده سوق داده و بستری برای عرض اندام دشمن در جنگ نرم فراهم می‌کند، هرچند مساله فقر، مختص یک استان نیست و در همه مناطق کشور به چشم می‌خورد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: دشمن تلاش زبادی می‌کند و با محاصره اقتصادی به مساله ققر دامن زده است، بنابراین توقع از دولت سیزدهم این است که وعده مسکن و اشتعال را محقق کند و از بار این مشکلات بکاهد. 
حجت‌الاسلام شهریاری افزود: وضعیت درآمد نفتی کشور در حال بهبود است و راههای جدیدی برای درآمد فراهم شده که نوید رورهای بهتر اقتصادی را می‌دهد.
وی راهبرد عالی کشور را تقویت ارتباط با کشورهای همسایه اعلام و تاکید کرد: کردستان نیز باید این تعامل و مراوده را با اقلیم کردستان عراق به عنوان راهبردی جدید در پیش گیرد و از فرصتهای جغرافیایی لب مرز استفاده و با مراودات اقتصادی نگاه امنیتی مرز را به اقتصادی تغییر دهد. 
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تبعیض بعنوان دومین مشکلی نام برد که به ویژه در انتصابات به چشم می خورد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب پیشگام رفع این تبعیض بودند و با انتصاب دریادار ایرانی به سمت فرماندهی ارتش، بر نگاه ارزشی یکسان به قومیتها و مذاهب تاکید کرد.
حجت‌الاسلام شهریاری بر تلاش برای رفع تبیض و نگاه به صلاحیتها به جای نگاه به فرد تاکید کرد و گفت: استاندار کردستان نیز باید این شیوه را در پیش بگیرد و این نقص باید برطرف شود، البته این نقص مربوط به یک دولت خاص نیست و باید با تذکر مقابل انتصابات فامیلی ایستاد.
وی با بیان اینکه کردستان همواره مورد طمع دشمن بوده ولی مردم در برابر همه این توطئه ها با رشادت و مجاهدت ایستادند، افزود: دولت در ایران با رای مردم سرکار می آید و این نعمت بزرگی است که برخی کشورها از آن بی بهره هستند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکیدکرد: 20 سال است که به واسطه دخالت کشورهای غربی به ویژه آمریکا، افغانستان نتوانسته است یک دولت مستقل داشته باشد و در پاکستان و ترکیه هم مصائبی در این زمینه به چشم می‌خورد.
حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه اولین فایده دولت مستقل امنیت است، ادامه داد: امروز جوانان و بانوان ما به هر منطقه کشور بدون هیچ دغدغه امنیتی می‌توانند مسافرت کنند که بسیار ارزشمند است.
وی اظهار داشت: مردم در همه عرصه‌ها حامی دولت بوده و در جنگ به میدان رفتند و در صلح نگداشتند دشمنان اتحاد ملت را دچار خلل کنند، همچنانکه مرزبانی 40 ساله مردم کردستان امنیت را رقم زده است که نقش زنان را در پرورش این مجاهدان را نباید نادیده گرفت.
دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به خطرات جنگ نرم برای نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف دشمن در جنگ نرم، انحراف نسل جوان است و سعی در ناامید کردن مردم و به ویژه جوانان دارد که البته با هوشیاری ملت محقق نمی شود.
حجت‌الاسلام شهریاری اظهار داشت: دشمن از ترور شخصی به ترور فکری تعییر ماهیت داده است، لذا باید با ابزار تکنولوژی ارتباط جمعی به جنگ دشمنی رفت که سعی دارد جوان ما را سست عنصر تبدیل کند.
وی با بیان اینکه مشکل تفکر لیبرالی و هدف‌گذاری اصلی دشمن به این سمت است، افزود: باید مساجد را به سمت شاخص مهم حضور گسترده جوانان پیش برد و مسوولیت علما این است که سربازان جوان جنگ نرم تربیت و از جوانان طلبه حمایت کنند. 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امروز هرکسی که حرف از سازش با رژیم صهیونیستی می زند و قصد دوستی با دشمنان اسلام دارد از آیه شریفه " اشدا علی الکفار" فاصله گرفته است و امروز کردستانی ها این معیار قرآنی را مد نظر دارند و اجازه جولان به دشمنان را نمی دهند.
حجت الاسلام شهریاری به تلاش دولت جدید نیز اشاره ای داشت و تاکید کرد: دولت سیزدهم برنامه ها و توفیقات خوبی در رفع تحریمها و بهبود اوضاع اقتصادی داشته است و در همین مدت کم خود را ثابت کرده است. 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه به کردستان سفر کرد. غباروبی گلزار شهدا، بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی و نشست با مسئولان و دانشجویان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیدار با خانواده شهیدان ماموستا برهان عالی و سید صلاح‌الدین حسامی و دیدار و گفت و گو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده حجت الاسلام حمید شهریاری در این سفر است.
شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی و همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته از برنامه‌های روز نخست سفر حجت‌الاسلام شهریاری به کردستان است.
برنامه روز دوم سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به استان کردستان، دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، شرکت در شورای فرهنگی شهرستان سقز و بانه، دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه بانه، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در برنامه زنده سیمای استان کردستان است.
دیدار با خانواده ماموستایان مرحوم مصطفی مصطفوی، سیدحسام‌الدین مجتهدی و سید محمد حسینی، حضور در نماز جمعه سنندج و سخنرانی قبل از خطبه، بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با فرماندار، طلاب و روحانیون کامیاران، بازدید از مدرسه علوم دینی امام باقر(ع) و دیدار با طلاب و مدرسان از برنامه‌های دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سومین روز سفر خواهد بود.
برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کردستان سنندج

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/260271/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

کشف بیش از 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در کردستان

یک قرن سنندج در قاب تصویر

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی

5 هزار و 780 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»

مشارکت بیش از 300 سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

نصب سه هزار و 200 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب

گردنه تته بعد از 5 ماه بازگشایی شد + عکس

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سنندج

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز