عصر کرد

آخرين مطالب

تودیع و معارفه استاندار و مهمترین رویدادهای کردستان در هفته گذشته سياسي

تودیع و معارفه استاندار و مهمترین رویدادهای کردستان در هفته گذشته
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- تودیع و معارفه استاندار کردستان با حضور وزیر کشور، تشییع پیکر شهید مرزبان در سقز و برنامه های هفته بسیج از جمله رویدادهای مهم کردستان در یک هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مسوولین کشوری و لشکری، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان برگزار شد.
در این مراسم از خدمات بهمن مراد نیا تقدیر شد و اسماعیل زارعی کوشا به عنوان استاندار دولت سیزدهم معرفی شد.

عصر کرد


استراتژی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
وزیر کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم دولتی مردمی است، گفت: ما به دنبال توسعه کشور و استان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردم و نخبگان هستیم.
احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین معارفه استاندار کردستان بر استفاده از پتانسیل های مردمی برای رفع مشکلات و پیشرفت در همه بخش‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه همه جانبه و داشتن برنامه‌ مدون با تاکید بر مزیت‌های نسبی و اولویت‌ها، سرلوحه کار دولت در کردستان است‌.
وی با بیان اینکه راهبرد اصلی دولت، توجه به اولویت ها است، افزود: دولت سیزدهم به همه استان‌ها به ویژه استان های مرزی توجه ویژه‌ای دارد و عمران و آبادانی مناطق مرزی در کانون توجه دولت است، همچنانکه همت دولت توجه بیش از پیش به کردستان است.
وزیر کشور بر لزوم تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای رفع مشکلات و خدمت به مردم تاکید کرد و گفت: حرکت های بزرگی در راستای به میدان آوردن ظرفیت های مردمی و سرمایه محلی، داخلی و خارجی در حال انجام است و با این کار، ایرانی قوی و به دنبال آن کردستانی توسعه یافته خواهیم داشت.
وحیدی یادآور شد: تلاش می کنیم مشکلات کردستان در بخش های مختلف، از جمله مشکل آب شرب سنندج و ادامه کریدور شمال جنوب و دیگر پروژه‌های مهم استان را پیگیری کرده و برای توسعه استان با تمام توان گام برمی‌داریم.
وی تاکید کرد: کردستان استانی فرهنگی و پرافتخار است و مردم این خطه در 2 جبهه مقاومت در برابر ضدانقلاب و رژیم بعث مجاهدت کردند که بسیار ارزشمند است، البته در جبهه جنگ نرم هم در مواجه با دشمن که تلاش داشت میان اقشار مختلف ایجاد تفرقه کند، به خوبی عمل کردند.
وزیر کشور با بیان اینکه مردم کردستان با تمام توان در برابر دشمن ایستادند و بیش از پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کردند، ادامه داد: زمانی دشمنان با انواع تهدیدها بر این منطقه فشار می‌آوردند که ناامنی ایجاد کنند، اما موفق نشدند، به راستی آنان اکنون کجا هستند؟
وحیدی تاکید کرد: همان دشمنان داخلی که به دروغ ادعای دفاع از ملت کُرد را داشتند، مزدور دشمن و تحت حمایت صدام بودند و اکنون تحت حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دارند.
وی با بیان اینکه همین داعیان حامی کُرد بزرگترین ضربه را به کردستان وارد کردند، یادآور شد: مردم استان با بصیرت و روحیه مقاومت، مشت محکمی به مزدوران خارجی زدند و آنان را از منطقه راندند، هرچند آغوش مردم برای کسانی که از آنان فاصله گرفتند و اکنون پشیمان هستند، باز است.
وزیر کشور با بیان اینکه مردم کردستان می‌توانند الگویی برای ملت ایران باشند و درس های بزرگی از شرافت و عزت این مردم می توان آموخت، ادامه داد: دانشگاه های کردستان می‌توانند محلی برای پرورش مردم کُرد ساکن در آن سوی مرزها باشد.
وحیدی با اشاره به اینکه ایران ارتباط خوب و بسیار صمیمی با اقلیم کردستان عراق دارد و در کنار آنان است، گفت: دشمنان تلاش زیادی کردند که مردم کُرد عراق را از ایران جدا کند اما موفق به این کار نشده و نخواهند شد.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم وظیفه خود را نسبت به رفع مشکلات مردم انجام دهیم، افزود: بزرگترین سرمایه کردستان، نیروی انسانی و فرهنگ آن است که با استفاده از این 2 رکن، می توان گامی اساسی برای پیشرفت استان برداشت.
وزیر کشور ضمن تاکید بر تلاش برای رفع محرومیت و فقر در کردستان، خواستار استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی، استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری، برای توسعه منطقه شد.
کردستان را با همدلی و اتحاد به جایگاه واقعی خود خواهیم رساند
استاندار کردستان بر لزوم همراهی و همدلی برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: با دلسوزی و اتحاد مدیران و دستگاه‌های مختلف، استان را به جایگاه واقعی و تعالی خود خواهیم رساند.

عصر کرد


اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان اظهار داشت: با همراهی و همدلی عناصر موثر و افراد صاحب نفوذ، افق های بلندی را برای منطقه مد نظر قرار می‌دهیم و در این راه برای رونق استان، شب و روز نمی شناسیم.
وی مردم کردستان را مردمی پرافتخار، صاحب تاریخ و قدمت و شایسته هر نوع خدمت دانست و افزود: هر آنچه که در توانم باشد برای خدمت به این مردم و رفع مشکلات آنان بکار می گیرم.
استاندار کردستان یادآور شد: به فضل الهی، کردستان نماد وحدت، اتفاق نظر در کشور بوده و خواهد بود و به نماد همدلی و اتحاد در جهان اسلام نیز تبدیل خواهد شد.
زارعی کوشا از زحمات استاندار سابق نیز تقدیر کرد و گفت: باید با همکاری و دلسوزی و تعامل، کردستان را به جایی برسانیم که شایسته تاریخ و فرهنگ و قدمت آن است.
پیکر مرزبان شهید در سقز تشییع شد

عصر کرد


آیین تشییع پیکر شهید مهدی محرم، مرزبان هنگ مرزی بسطام که حین درگیری با اشرار مسلح در مرز نقطه صفر مرزی "میشیاو" این شهرستان به شهادت رسید، عصر سه شنبه با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم و همرزمانش در شهرستان سقز برگزار شد.
جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا در این آیین اظهار داشت: مهدی محرم، سرباز سرافراز اسلام شامگاه دیروز در راه مقابله با نا امنی در نقطه صفر مرزی شهید شد و درجه نائل شهادت رسید.
سردار جلال ستاره با اشاره به اینکه بدون شک انتقام این شهید را می گیریم، افزود: با مصادیق نا امنی و قاچاق که اقتصاد کشور را هدف قرار دادند برخورد خواهیم کرد و انتقام این شهید سرافراز را خواهیم گرفت.
وی یادآور شد: باتوجه به بررسی های میدانی، مرزنشینان در این قاچاق ها کمترین نقش را دارند و بیشترین همکاری را با مرزبانان دارند.
سردار ستاره با بیان اینکه مرزداران و مرزبانان در برابر قاچاقچیان با قاطعیت عمل می کنند، گفت: اقدامات بسیار خوبی در این منطقه برای توسعه اقتصادی از سوی دولت جمهوری اسلامی صورت گرفته اما باید دولتمردان توسعه اقتصادی بیشتری را بر مبنای مناطق مرزی و کارکردهای اقتصادی ایجاد کنند.
جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ضمن تسلیت به مردم کردستان و شهرستان سقز، مرزداران و مرزبانان و تمامی نیروهای مسلح، مهدی محرم را سربازی فهیم، وطن پرست و مومن برشمرد و به خانواده این شهید سرافراز تسلیت گفت.
پیکر این شهید پس از تشییع در سقز برای خاکسپاری به زادگاهش قزوین منتقل شد.
سرپرست‌های سه معاونت استانداری کردستان منصوب شدند
استاندار کردستان، سرپرست‌ معاونت‌های "سیاسی، امنیتی و اجتماعی"، "هماهنگی امور اقتصادی" و "توسعه مدیریت و منابع" استانداری را منصوب کرد.
اسماعیل زارعی کوشا در ابلاغ‌های جداگانه‌ای «محمد رضایی» را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، «سیدکمال حسینی» را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و «عزیزالله رضاعی» را به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان منصوب کرد.
در این ابلاغ‌ها آمده است: امید است با اتکال به خداوند منان در چارچوپ وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و سیاست‌های دولت مردمی موفق باشید.
پیش از این محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بودند.
پنج هزار و 300 بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کردستان گفت: در ششمین مرحله از کمک‌های مومنانه این ستاد پنج‌ هزار و 300 بسته معیشتی و 98 دستگاه ویلچر در استان توزیع شد.
مهدی طالبی اظهار داشت: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون 160 هزار بسته بهداشتی، معیشتی و لوازم التحریر به ارزش 600 میلیارد ریال در استان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام راحل از ابتدای شیوع کرونا همه امکانات خود را برای کمک به نیازمندان بسیج کرد اضافه کرد: در مرحله ششم از این کمک‌ها، با همکاری خیریه‌ها و سمن ها این بسته میان خانواده‌هایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف از این کار مشترک تقویت حلقه‌های میانی و توجه بیشتر به خیریه‌ها بویژه توسط خیرین جامعه است یادآور شد: ویلچرها در قالب طرح مثبت حرکت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به بهزیستی استان کردستان اهدا می‌شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در کردستان اظهار داشت: در جریان این طرح 27 هزار ویلچر از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی‌(ع) از معلولینی که این ویلچرها را در یک کارگاه می‌سازند خریداری شده که در سراسر کشور توزیع شود که در این مرحله 98 دستگاه ویلچر به بهزیستی استان کردستان اهدا می‌شود.
فراخوان دومین جشنواره خه‌لات در کردستان اعلام شد
فراخوان برگزاری دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی با عنوان خه‌لات(جایزه) در کردستان اعلام شد و علاقمندان تا بیستم دی‌ماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به این رویداد فرهنگی هنری ارسال کنند.
نخستین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی با عنوان خه‌لات در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد که 19 هنرمند کردستانی با 65 اثر در هشت بخش در این جشنواره شرکت کردند و بر اساس شاخص‌هایی هم چون کیفیت و طراحی تولید، کیفیت بصری و ظاهری و بُعد فرهنگی مورد ارزیابی از سوی داوران این دوره متشکل از کاوه خداکرمی، فاطمه کاویانی، فرهاد حامدی، کوردوان بوستان و یدالله نورایی قرار گرفتند.
حال فراخوان دومین دوره این جشنواره فرهنگی هنری اعلام شده و علاقمندان تا بیستم دی ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق سامانه جشنواره فیروزه ارسال کنند.
با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزارکنندگان انتظار دارند در این دوره از جشنواره نسبت به نخستین دوره آن شاهد استقبال بیشتری از هنرمندان و فرهیختگان استان باشند.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره با تاکید بر کسب و کارهای فرهنگی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزئینی، آلات و سازهای موسیقی و هنر جولایی و فرش دستبافت همچنین عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی از بخش های اصلی این جشنواره است.
عیسی فلاحی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، افزود: این جشنواره فرصتی است تا تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در معرض داوری قراردهند.
وی محور اصلی این جشنواره را فرهنگ‌سازی تولید و مصرف خواند و گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی کالاهای فرهنگی استان ، ارتقای فرهنگ عمومی استفاده از کالاهای فرهنگی و نظارت بر تولید محصولات و کالاهای فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این دوره از جشنواره است.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: شناسایی فرصت ها و تهدیدهای موجود در بازار محصولات فرهنگی از طریق مطالعات میدانی، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، کمک به برندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ، گسترش همکاری با سازمان ها و نهادهای ذی ربط و ایجاد هم افزایی وبطور کلی رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
فلاحی تاکید کرد: علاوه برشناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده از دیگر مواردی است که در این رویداد دنبال می شود.
تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در این جشنواره شرکت نمایند و با مراجعه به سایت https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir برای ثبت‌نام در این رخداد فرهنگی اقدام کنند.
آثار شرکت کنندگان پس از ثبت درخواست و درج عکس اثر در سایت مذکور با ارسال نسخه فیزیکی اثر به دبیرخانه جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
علاقمندان به شرکت در این جشنواره در صورت داشتن هرگونه سوالی می توانند با دبیرخانه دومین جشنواره استانی کالاهای فرهنگی استان و شماره های 08733285240 و 08733285070 تماس حاصل کنند و یا به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج مراجعه کنند.
42 درصد واحدهای مسکن روستایی در کردستان مقاوم‌سازی شد
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کردستان گفت: از تعداد 121 هزار واحد مسکن روستای در کردستان تاکنون 50 هزار و 397 واحد روستایی در کردستان مقاوم سازی شده که بنابراین حدود 42 درصد واحدهای مسکن روستایی در این استان مقاوم سازی شده است.
افشین آور اظهار داشت: از سال 84 تاکنون در استان کردستان 49 هزار و 97 واحد را به بانک های عامل معرفی کردیم و 2 هزار و 320 واحد نیز در بحث سیل و زلزله احداث شده تاکنون 50 هزار و 397 واحد روستایی در کردستان مقاوم سازی شد.
وی اضافه کرد: به لحاظ زلزله خیزی هر پنج تا هفت سال یکبار شاهد وقوع زلزله ای با بزرگی 6 تا هفت ریشتری در کشور هستیم و به لحاظ زمین شناختی حدود 97 درصد روستاها و شهرهای کشور در منطقه زلزله خیز قرار دارند با توجه به این موضوع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را اجرا کرد.
آور ادامه داد: از ابتدای شروع اجرای برنامه بهسازی مسکن روستایی تا سال 84 در استان کردستان پنج هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شد و از سال 84 یک برنامه مدون تدوین شدکه به صورت سالانه 200 هزار واحد مسکونی در بخش مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شد.
وی افزود: مقاوم سازی مسکن روستایی در بانه نسبت به متوسط استانی عقب است که باید مردم را برای نسبت به بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی تشویق کنیم.
این مقام مسوول اظهار داشت: گسل سیرجان- مریوان که از سیرجان شروع و شهرهای کامیاران، سنندج، مریوان، بانه و سروآباد و بخشی از خاک عراق می گذرد که بخش عمده زلزله ها مربوط به این گسل است.
وی ادامه داد: تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستای 2 میلیارد ریال با پنج درصد کارمزد و 150 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض پرداخت می شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله است.
749 انشعاب گاز رایگان به مددجویان کردستانی واگذار شد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 749 اشتراگ رایگان گاز طبیعی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد(ره)، بهزیستی، ایثارگران و اماکن مذهبی استان واگذار شد.
احمد فعله‌گری اظهار داشت: از این تعداد، 451 اشتراک رایگان گاز به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، 157 اشتراک به خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی، 90 مورد به ایثارگران و 51 مورد نیز به اماکن مذهبی واگذار شده است.
وی افزود: این شرکت برای واگذاری اشتراک رایگان به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) 953 میلیون و 513 هزار ریال، سازمان بهزیستی 331 میلیون و 227 هزار ریال، ایثارگران 200 میلیون و 850 هزار ریال و برای اماکن مذهبی 149 میلیون و 757 هزار ریال هزینه کرد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: برای تحت پوشش قرار دادن 749 مورد اشتراک پذیری رایگان، در مجموع یک میلیارد و 635 میلیون و 349 هزار ریال هزینه شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس بند (د) ماده 39 قانون بودجه سال 92، افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده ایثارگران(جانبازان بالای 25 درصد و خانواده شهدا) با ظرفیت مصرفی 6 مترمکعبی می‌توانند از اشتراک رایگان شرکت گاز بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه به مددجویان این نهادها برای یک بار امتیاز رایگان اشتراک پذیری واگذار می‌شود، افزود: کسانی که قادر به پرداخت هزینه انشعاب گاز نیستند با ارائه معرفی‌نامه از سوی بهزیستی ،کمیته امداد و خانواده ایثارگران می‌توانند کنتور و اشتراک رایگان دریافت کنند.
در حال حاضر، 31 شهر، یک هزار و 425 روستای کردستان با ضریب نفوذ 100 درصد در جمعیت شهری و 96.5 درصد در جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت گاز هستند.
ایرنا رسانه‌ای صادق و متعهد است
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خبرگزاری ایرنا را صادق و متعهد برای محیط زیست استان خواند و گفت: این رسانه به عنوان پشتوانه قوی، همواره متعهدانه و اصولی اخبار زیست محیطی را پوشش داده است.

عصر کرد


فریبا رضائی اشاره به اینکه رسانه پیشقراول فرهنگ سازی و احقاق حقوق محیط زیست است، اظهار داشت: تعامل بین مجموعه محیط زیست و اهالی رسانه تاثیر بسزایی در پیشبرد برنامه‌های زیست محیطی دارد.
وی اضافه کرد: اگر اقدامات انجام شده و مباحث مربوط به حوزه محیط زیست توسط رسانه ها منتشر نشود و مردم در جریان آن قرار نگیرند بی شک تاثیرگذاری برنامه‌های حوزه آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی با مشکل مواجه خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نخستین رسالت این سازمان را آموزش خواند و افزود: رویکرد سازمان محیط زیست وجود 80 میلیون محیط بان در کشور است که این مهم منجر به تحقق توسعه پایدار و حفظ منابع زیستی خواهد شد.
رضائی یادآور شد: سازمان محیط زیست به تنهایی قادر به حفظ محیط زیست و اجرای همه قوانین و مقررات موجود در این حوزه نیست و مردم بازوی اصلی و تاثیرگذار آن برای دستیابی به اهداف زیست محیطی هستند.
در این بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به سوالات خبرنگاران ایرنا در ارتباط با مهمترین مسائل حوزه محیط زیست استان از جمله وضعیت تالاب بین المللی زریبار مریوان، معدن طلای سقز، سرشماری زمستانی پرندگان در مناطق آبی استان و سرشماری زمستانه پستانداران در مناطق حفاظت شده، تامین علوفه برای وحوش مناطق حفاظت شده و نظارت و بازرسی از واحدها و صنوف آلاینده و پسماندها پاسخ داد.
رضائی همچنین با قدردانی از تلاش خبرنگاران استان در زمینه پوشش خوب اخبار محیط زیستی گفت: در آینده نزدیک فراخوان نخستین جشنواره محیط زیست و رسانه کردستان با هماهنگی با نهادها و ارگان‌های مربوطه تدوین و منتشر خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در ادامه از بخش های مختلف ایرنا مرکز سنندج از جمله اتاق خبر و اتاق کنفرانس بازدید و از خانم چنور صادقی به عنوان خبرنگار برتر حوزه محیط زیست کردستان با اهدای لوح تقدیر کرد.
ملت ایران با وحدت و بسیج توانست مقابل زورگویان عالم بایستد
امام جمعه سنندج گفت: ملت ایران با بهره‌گیری از وحدت و بسیج همگانی توانست مقابل بلوک شرق و غرب و زورگویان عالم بایستد و این اهمیت بسیج را نشان می‌دهد.
ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: پیامبر (ص) به اتحاد و بسیج اهمیت داده است و قرآن هم بر تعاون و همکاری در انجام نیکی ها تاکید می‌کند.

عصر کرد


وی اضافه کرد: مسوولان هم بسیجی وار با مشکلات و وظایف خود روبرو شوند و در امور از دیگران کمک بگیرند.
ماموستا رستمی با یادآوری فعالیت‌های سپاه و بسیج ادامه داد: سپاه توانسته به چندین جوان در شروع زندگی مشترک کمک کند و در زمینه کمک‌های مومنانه پیشگام بوده است. 
وی با اشاره به انتصاب استاندار جدید کردستان و حضور او در نمازجمعه و میان مردم گفت: مردم کردستان نشان خواهند داد که برای رفع مشکلات همراه استاندار جدید هستند.
امام جمعه سنندج یادآور شد: استان منابع خدادادی استعدادها، توانمندی و جوانان تحصیلکرده زیادی دارد و مطمئنیم که استاندار از این ظرفیت‌ها در کنار مشورت با آگاهان بهره می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: آرامش دل‌ها با راز و نیاز با خداوند به دست می‌آید و خداوند به پیامبر (ص) می‌گوید ارتباط با خدا بهترین هدیه برای امت تو است، به همین دلیل نماز را همچون معراج قرار داده‌اند.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج هم پیش از خطبه‌های نماز گفت: بسیج قبل از آنکه یک سازمان باشد یک تفکر است و امام خمینی (ره) با تاسی از سیره رسول الله (ص) آن را تشکل داد.
سرهنگ حسن عسگری افزود: بسیجی تربیت یافته مکتب پیامبر و قرآن کریم بوده و بسیج متعلق به این دوران نیست و برای همه دوران ها زنده و پویا است.
وی تاکید کرد: بسیج یک حلقه اتصالی بین مردم و دستگاه های اجرایی است و هر جا از این ظرفیت استفاده شد بسیج خوش درخشید و نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است.
سرهنگ عسگری با بیان اینکه از ظرفیت‌های بسیج بهره‌ گرفته شود افزود: هر مدیری از آرمان های بسیج فاصله پیدا کرد خسران دنیا و آخرت شامل حال او شد.
وی گزارشی از اقدامات سپاه سنندج را ارایه و اضافه کرد: 100 یادواره شهید از پارسال تاکنون در سنندج با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کردیم.
فرمانده سپاه ناحیه سنندج با بیان اینکه بیش از 300 تیم گشت های رضوین در راستای امنیت محلات فعالیت می کنند، ادامه داد: اعزام سه تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به روستاهای نران، گلودره، آویهنگ و حسن آباد با حضور متخصصین پزشکی و ارائه داروی رایگان بخشی از فعالیت‌های بسیج در این شهرستان بوده است.
وی اظهار داشت: یک بیمارستان تخصصی دندانپزشکی رایگان در 2 مرحله در نایسر به ویزیت یک هزار و 500 نفر پرداخته و یک هزار و 200 عینک رایگان به مراجعین ارائه شد.
سرهنگ عسگری افزود: برپایی بیمارستان صحرایی در نگل با 75 پزشک از تهران، اصفهان و خوزستان با ارائه خدمات رایگان پزشکی به هفت هزار و 500 نفر و ایجاد 12 پایگاه رصد کنترل کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی از دیگر فعالیت‌های بسیج بوده است.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های کاهش آسیب اجتماعی در 12 محله، اعزام 350 معتاد متجاهر به کمپ ها، اشتغال زایی با دریافت تسهیلات برای برخی از آنان و جشن 250 بهبود یافته از دیگر فعالیت‌ها بوده است.
سرهنگ عسگری توزیع بیش از 46 هزار بسته معیشتی، ساخت 77 واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد، مرمت 29 مورد مسجد و خانه عالم، حل مشکل آبرسانی به چهار روستا و تهیه 51 مورد جهیزیه را از دیگر خدمات سپاه سنندج اعلام کرد.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 277 روستا دارای سکنه دارد.
برچسب‌ها
کردستان مرزبانی استانداری کردستان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/259339/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

من پیر فنا بدم جوانم کردی

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی

تصمیم بزرگ کاپیتان؛ ناچو فرناندز، خواهان جدایی از مادرید

آشتی‌کنان در بارسا؛ فقط گل و شیرینی کم بود

خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال

خلاصه بازی استقلال 3 - شمس آذر قزوین 2

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

توزیع 200 تن آرد تشویقی بین 495 واحد خبازی

تحقق بیش از 80 درصد از برنامه‌های اشتغال تبصره 18 مددجویان

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه

نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها

طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان

تو مثل منی برف...

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شهرداری گرکان اولین دیدار نیمه‌نهایی را برد

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی

اختصاص بیش از 600 هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه