عصر کرد

آخرين مطالب

ورود شرکت سیمان کردستان به مرحله سودهی و 2 خبر کوتاه از کردستان اقتصادي

ورود شرکت سیمان کردستان به مرحله سودهی و 2 خبر کوتاه از کردستان
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - ورود شرکت سیمان کردستان به مرحله سودهی، اصلاح شبکه برق چهار شهر کردستان و هزینه شدن سه میلیارد ریال برای طرح های عمرانی بخش ننور بانه از جمله سه خبر کوتاه استان کردستان است.

مدیر عامل شرکت سیمان کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارخانه از فاز زیان دهی خارج شده و اکنون به مرحله سود دهی ورود پیدا کرده است.
رضا نیک پور گفت: در آستانه مجمع عمومی سالیانه این شرکت از سود مناسبی برخودار است و سیمان کردستان با پوشش زیان انباشته 650 میلیارد ریالی و تقسیم سود بعداز پنج سال با نماد " سکرد " از فاز زیان دهی خارج شد.
وی افزود: سیمان کردستان با تسویه همه بدهی‌های بانکی خود و با پوشش زیان انباشته سال‌های گذشته، به سوددهی رسیده و موفق به دریافت گزارش مطلوب حسابرسی شده است، این شرکت در سال مالی منتهی به شهریور 1400 موفق به ثبت سود تحقق یافته (EPS) 360 ریالی پس از کسر زیان انباشته شده است که با توجه به روند فعلی شرکت، پیش بینی سودآوری دو برابری برای سال جاری دارد.
نیک پور بیان کرد: سیمان کردستان با شکستن رکورد صادرات سیمان در ماه، صادرکننده برتر استان کردستان در سال 1399 انتخاب شد و در سال جاری نیز نامزد کسب این عنوان است، همچنین واحد نمونه ملی و واحد نمونه کارگری استان کردستان و نیز کسب عنوان کارآفرین برتر کشور در سال 1400 از دیگر دستاوردها و افتخارات کسب شده سیمان کردستان در سال جاری است.
مدیر عامل سیمان کردستان تصریح کرد: در سال گذشته با انجام تعمیرات اورهال اساسی در خط تولید و راه اندازی خط دو آسیاب سیمان پس از حدود 30 ماه توقف که به علت تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت سازنده صورت گرفته بود، توسط کارشناسان شرکت انجام شد و در نوع خود بی نظیر بود، ظرفیت خط تولید از 2450 تن در روز به 2850 تن رسید که این افزایش ظرفیت، اثرات خود را در عملکرد و راندمان تولید نشان خواهد داد.
نیک پور ادامه داد: سیمان کردستان با خرید معدن گچ به ارزش سه میلیارد ریال و با ذخیره‌ای بالغ بر نیم قرن نیاز کارخانه، در زمینه تامین مواد اولیه تولید به خوداتکایی رسیده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد، از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای سال بعد می‌توان به افزایش 50 درصدی ظرفیت ناوگان حمل و نقل شرکت و اخذ مجوز حمل و نقل سراسری اشاره کرد.
همچنین تاسیس خط 2 کارخانه آهک و نیز انجام پروژه بهبود خط تولید که در نتیجه آن ظرفیت تولید روزانه به بیش از 3000 تن خواهد رسید، از برنامه‌های سال آینده سیمان کردستان است.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
شبکه برق چهار شهر کردستان اصلاح و بهسازی شد
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون شبکه فشار ضعیف برق شهری و روستایی شهرستان کامیاران و بخش شهری شهرستان‌های سروآباد، دهگلان و دیواندره به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
فاتح عبدی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال قرار است شبکه برق شهری و روستایی شهرستان سنندج، بخش شهری مریوان و روستایی دهگلان نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 850 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با یک هزار و 365 میلیارد ریال هزینه، اصلاح و بهسازی شده است و تا پایان سال جاری به 2 هزار کیلومتر خواهد رسید.
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: تاکنون در مجموع سه هزار و 22 کیلومتر شبکه برق در کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده که یک هزار و 204 کیلومتر آن مربوط به سال قبل بوده است و یک هزار و 195 میلیارد ریال برای آن هزینه شد.
عبدی مهمترین راه مقابله با سرقت سیم را اصلاح و بهسازی شبکه و تبدیل آن به کابل خودنگهدار اعلام کرد و گفت: قرار است امسال برق 420 روستا اصلاح و بهسازی شود که هزینه بالایی نیز خواهد داشت.
وی اظهار داشت: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (30 تا 40 سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.
در حال حاضر 700 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.
بیش از سه میلیارد ریال در طرح های عمرانی بخش ننور بانه هزینه شد
بخشدار ننور بانه گفت: امسال 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و یک میلیارد و 50 میلیون ریال از محل مشارکت های مردمی در زمینه عمرانی بخش ننور بانه هزینه شد.
سید عارف رحمانی روز در نشست با مردم روستاهای هفتاش، بیاندره و وزمله با بیان اینکه مشارکت های مردمی بار سنگین هزینه های عمرانی را کاهش داده اظهار داشت: در روستاهای بخش ننور امسال یک هزار و 950 متر مربع بتن ریزی معابر، 155 متر دیوار کشی در روستای این بخش اجرا شد.
وی با بیان اینکه بخش ننور به دلیل داشتن مناطق بکر، آثار تاریخی و روستاهای قدیم ظرفیت های زیاد برای جذب توریسم دارد ادامه داد: وجود قرآنی تاریخی و جاذبه های طبیعی گردشگری در روستاهای هفتاش بخش نور زمینه را برای توسعه گردشگری فراهم کرده و در این راستا ساختمان موزه این روستا نوسازی شد.
رحمانی به مشکلات روستاهای بخش ننور بانه اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین مشکلات روستاییان در این بخش نبود آب سالم بهداشتی، سیستم فاضلاب کشی مناسب، جاده های نامناسب، آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت است.
وی اضافه کرد: تاکنون 15 درصد روستاها از آنتن دهی موبایل، 70 درصد روستاها پوشش اینترنت و 20 روستاهای این بخش از تلفن ثابت برخودار هستند.
بخشدار ننور بانه گفت: جاده سیرانبند بانه یکی شاهراه های تجاری استان کردستان، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد بانه- مریوان در بخش ننور واقع شده که زمینه برای توسعه عمرانی و اقتصادی در این بخش فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تجاری روستاهای این بخش به اعتبارات و امکانات بیشتری نیاز دارد تا توسعه عمرانی و تجاری در این منطقه هماهنگ شود.
مرکز بخش ننور شهر بوئین در هفت کیلومتری شهر بانه واقع شده و این بخش 9 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر در 270 کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.
برچسب‌ها
کردستان بانه سیمان بیجار

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/256849/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

جنجال در لهستان؛ بازیکن و هوادار به جان هم افتادند!

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

تعداد بوستان های منطقه 5کرمانشاه به 39عدد رسید

افعی تهران؛ سریالی آشفته و فاقد انسجام

تحلیلگر نظامی صهیونیست: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود

(عکس) غزل بازغی در پشت صحنه گناه فرشته

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت

729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم

چهره واقعی شیرین نون خ در خارج از سریال/ ندا قاسمی را دیگر نمیتوان شناخت

285 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان رهاسازی شد

تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال 1403

رشد 53 درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان/6 معدن احیا و فعال سازی شد

درخشش خوزستانی‌ها در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، رئیس هیئت کردستان شد

3 پارک جدید در کرمانشاه افتتاح شد

دادستان: 729 نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

سیدحسین آماده جنگ دستکش طلایی در تبریز!

کانسلو: به خاطر باخت بارسلونا آرزوی مرگ دخترم را کردند!

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال

مدیر شمس‌آذر: پنالتی استقلال غلط بود

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت

دختر بازیگر مطرح در پشت صحنه گناه فرشته | تصاویر

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی