عصر کرد

آخرين مطالب

مرزنشینان غرب کرمانشاه مظهر وحدت مذاهب مختلف اسلامی اجتماعی

مرزنشینان غرب کرمانشاه مظهر وحدت مذاهب مختلف اسلامی
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار ایرنا، بخش زیادی از ساکنان شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب را شیعیان و مابقی اهل سنت و دیگر فرق و مذاهب اسلامی تشکیل می دهند که مردم این مناطق همواره با هدف واحد برای دفاع از مرزهای غیرت و شرف ایران اسلامی کارنامه درخشانی در برقراری وحدت داشته اند.
مرزنشینان غرب کرمانشاه با اعتقاد و ایمان به خدا و با توسل بر پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) زیر لوای پرچم اسلام به عنوان مرزنشینانی راسخ و ثابت قدم همواره برای حفظ منافع کشورمان برای پیشرفت و تعالی این مرز و بوم تلاش می گنند.
یکی شدن و انسجام، دوری از هرگونه اختلاف و تفرقه و داشتن هدف واحد برای مقابله با توطئه ها و ترفندهای دشمنان و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و تلاش برای تحکیم و تقویت وحدت و دشمن شناسی و بصیرت والا مهمترین هدف مرزنشینان غرب کرمانشاه است.
مرزنشینان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، مردان سخت کوش و مجاهد روزهای جبهه و جنگند که در هشت سال دفاع مقدس با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و با تکیه بر اشتراکات دینی توانستند دشمن را زمین گیر کنند و برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی افتخار بیافرینند و حماسه آفرینی کنند.
با توجه به اهمیت مساله وحدت و دور اندیشی و آینده نگری امام راحل و با توجه به اهمیت اتحاد و انسجام در پیشرفت و تعالی کشور فاصله بین 12 ربیع الاول (میلاد پیامبر بنا به روایت اهل سنت و 17 ربیع الاول (میلاد رسول اکرم (ص) با استناد به روایات شیعه) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد تا بازهم مسلمانان با پیروی از پیامبر اکرم (ص) بار دیگر برای احیای عزت و کرامت انسانی تلاش کرده و بتوانند اسلام را به عنوان دین صلح و رحمت به جهانیان معرفی کنند.
نامگذاری هفته وحدت توسط حضرت امام خمینی (ره) در 6 آذر 1360 طی پیامی از سوی امام راحل انجام شد؛ مسلمانان هرساله در کشورمان و سایر ملل اسلامی با تشکل اجتماع و کنگره اسلامی و برپایی جشن های وحدت آفرین ضمن تحکیم وحدت و برادری به پشبرد انقلاب اسلامی جهانی کمک کنند.
از سال 1360 به بعد در روزهای 12 تا 17 ربیع الاول هرساله مسلمانان بار دیگر با هم عهد و پیمانی دوباره برای تکیه بر اشتراکات و کنار گذاشتن اختلافات جزیی دشمن تلاش می کنند تا دشمنان را از خیال خام خود برای ایجاد تفرقه و اختلاف ناکام و ناامید کنند.
پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی در سایه همین وحدت و انسجام بین آحاد و گروه ها و اقوام و مذاهب مختلف انجام شده و رمز پیروزی ایران اسلامی در برهه های مختلف در سایه همین وحدتی است که بارها امام راحل و پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت آن تاکید کرده اند.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص اهمیت وحدت بین شیعه و سنی و جایگاه هفته وحدت فرمودند: " اختلافاتی که در عراق، ایران و دیگر ممالکِ اسلامی ایجاد می‌کنند، باید سران دولت‌های اسلامی توجه داشته باشند به این معنا که این اختلافات؛ اختلافاتی است که هستی آن‌ها را به باد می‌دهد. باید با عقل، با تدبیر، توجه داشته باشند، به این معنا که به اسم مذهب و به اسم اسلام می‌خواهند اسلام را از بین ببرند. دست‌های ناپاکی که بین شیعه و سنی در این ممالک اختلاف می‌اندازد این‌ها نه شیعه هستند و نه سنی؛ این‌ها دست‌های ایادی استعمار هستند که می‌خواهند ممالک اسلامی را از دست آن‌ها بگیرند؛ ذخایر را از دست آن‌ها بگیرند؛ بازار سیاه برای ممالک به اصطلاح مترقی درست کنند.
همچنین امام خامنه ای مدظله العالی نیز بارها با تاکید بر مساله وحدت در خصوص اهمیت هفته وحدت می فرمایند"هفته وحدت را یک هفته پر محتوا قرار دهید. این هفته وحدت- این هفته مشترک الاحترام بین مسلمین- را قدر بدانید. این قضیه اتحاد مسلمین را همه فِرَق اسلامی چه شیعه و چه سنی، چه مذاهب مختلف اهل سنّت، چه مذاهب شیعه، باید جدی بگیرند. دشمن مایل است بین فرقه های اسلامی اختلاف بیندازد و بین اقوام و قشرها و گروه های ملت، جدایی ایجاد کند. *

عصر کرد

هفته وحدت فرصتی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن است
امام جمعه سرپل‌ذهاب نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: هفته وحدت فرصتی برای خنثی کردن توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان است که همیشه به فکر ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مردم هستند.
حجت الاسلام «جواد فاطمی‌ نسب» با تبریک بزرگداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) افزود: دین اسلام کاملترین و جامعترین دین است، ما پیرو راه پیغمبر اسلام (ص) اهل بیت(ع) و راه نورانی قرآن هستیم که در امور زندگی باید تابع این الگوها عمل کنیم تا به تعالی برسیم.
وی در ادامه گفت: دشمن امروز توان مقابله و جنگ فیزیکی در برابر اقتدار ایران اسلامی را ندارد از این رو سعی دارد با جنگ نرم، هویت و افکار و ریشه اسلام مردم و مملکت ما را بخشکاند که به طو قطع این هدف خیالی بیش نیست و در این میان هوشیاری و آگاهی و بصیرت ما را نیز با حفظ وحدت با مذاهب مختلف می طلبد.

عصر کرد

ولایت فقیه عامل مهم وحدت مسلمانان
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز گفت: ولایت فقیه و وجود رهبری عامل مهم وحدت مسلمانان و پیروان مذاهب مختلف اصلامی شیعه و سنی است.
ماموستا ملا "رشید ثنایی" با تبریک هفته وحدت، میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: وحدت مایه بقا، سلامتی و سعادت نظام اسلامی است از این رو باید با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری در انسجام و تحکیم هر چه بیشتر وحدت میان یکدیگر به خصوص اهل تسنن و اهل تشیع برای نابودی دشمنان تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: مسلمانان باید باتکیه بر اشتراکات دینی با ایمان به خدا، پیروی از پیامبر (ص) و رهنمودهای قرآن کریم با یکدیگر متحد شوند.

عصر کرد

وحدت تنها راه غلبه بر دشمن است
امام جمعه موقت قصرشیرین نیز با تبریک فرار رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: حفظ وحدت و انسجام، تنها راه پیروزی امت اسلامی در برابر دشمنان دین خداست.
حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی بیان کرد: امام راحل با ژرف اندیشی خود، این ایام را هفته وحدت نامگذاری کردند و تعیین هفته وحدت برای این است تا پیروان این 2 مذهب با تکیه بر مشترکات خود برای اتحاد علیه دشمنان، به ریسمان الهی چنگ بزنند.
امام جمعه موقت قصرشیرین ادامه داد: در قرآن بارها بر مساله وحدت تاکید شده و به عنوان نمونه در سوره ی آل عمران به اهمیت وحدت اشاره شده که مسلمانان به ریسمان الهی چنگ بزنند و از نزاع و تفرقه دوری کنند از این رو مسلمانان باید با انسجام و وحدت، دشمن را در رسیدن به هدف های شوم خود نا کام بگذارند.

عصر کرد

هفته وحدت فرصتی برای تحکیم اتحاد مسلمانان است
امام جماعت اهل سنت قصرشیرین نیز گفت: وحدت همیشه باید در جامعه جاری باشد و هفته وحدت با تدبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایجاد شد و این هفته فرصتی برای زدودن غبار از وحدت بین مسلمانان و تحکیم اتحاد مسلمانان است.
ماموستا ملا "عادل غلامی" افزود: اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی واجب است، ایشان از سلاله پاک پیامبر اسلام(ص) و عامل وحدت در جامعه اسلامی است.
وی اظهار کرد: اسلام در معرض یک امتحان بزرگ است و وحدت نیاز مهم جامعه اسلامی است و مسوولان در این امر نقش مهمی دارند.
امام جماعت اهل سنت قصرشیرین گفت: خدا را شاکریم که در کشوری هستیم که منتسب به اسلام است و بزرگان کشور در فکر اجرای فرامین الهی هستند.
او ادامه داد: امام راحل هفته وحدت را ایجاد کرد که در کنار هم باشیم و امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی زمان شناس هستند و ما باید در مسیر دستورات قرآن و اسلام و اجرای فرامین رهبری استقامت داشته باشیم.
در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 595 روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.
این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در آن سکونت دارند.
به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به عنوان هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.
برچسب‌ها جامعه مسلمانان قصرشیرین هفته وحدت پیامبر اکرم

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/250631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای استان کرمانشاه در شرایطی پایدار

داود آزاد به صحنه می‌رود

همدان صاحب 3 نیروگاه خورشیدی جدید می‌شود

سنندج، میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی دارت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

عکس| تیپ خبرساز سحر دولتشاهی در پشت صحنه یک فیلم

کمک 80 میلیون ریالی روستاییان رباط میاندشت بخش رخ به مردم غزه

فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان

نخاع می‌تواند مستقل از مغز عمل کند

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر

برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه

«زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»

مصرف سه میلیارد و 695 میلیون مترمکعب گاز در کردستان

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک

آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان

سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب 17 نفره برای پاریس

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره

اعزام 170 زائر کرمانشاهی به حج عمره

آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری

مصرف روزانه 800 هزار مترمکعب سوخت سی ان جی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

مسمومیت 5 نفر به علت خوردن قارچ سمی

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به 3400 مورد حیوان گزیدگی در کردستان

آمادگی پلیس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت

لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

انتخاب رئیس هیات گلف کردستان

واگذاری 738 واحد مسکن مددجویی در کردستان

افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان

آماده‌سازی 60 مرکز برای خرید تضمینی گندم

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از 15 اردیبهشت