عصر کرد

آخرين مطالب

پرداخت 790 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی در کردستان مصوب شد سياسي

پرداخت 790 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی در کردستان مصوب شد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - پرداخت 790 میلیارد ریال تسهیلات به 9 واحد تولیدی کردستان در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون یکصدو هفتاد و یک جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان تشکیل شده که در آن یک هزار و 322 مورد پرونده مطرح شده است.
این تعداد جلسه 2 هزار و 285 مصوبه داشته که از این رقم تاکنون به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان 70 درصد آن اجرایی شده و مابقی در دست اجرا است. 
در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه این کارگروه که روز پنجشنبه به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تشکیل شد، مشکلات سه پروژه گردشگری بررسی و مسائل پیش روی 2 واحد راکد هم مطرح و تصمیم‌هایی برای برطرف کردن آن گرفته شد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه چه در سطح ملی و استان لازم الاجرا است، اضافه کرد: مصوبات کارگروه براساس استدلال ها و سازوکارهای قانونی به تصویب می رسند. 
خالد جعفری با بیان اینکه هدف ما و بانک‌ها در این کارگروه این است که تسهیلات در راستای طرح مصوب هزینه شود، افزود: تحقق این مهم مستلزم نظارت بیشتر و تعهد و مسوولیت پذیری صاحبان واحدهای تولیدی است. 
وی با بیان اینکه با حاشیه سازی کاری پیش نمی رود، اضافه کرد: سرمایه گذاری که در مجموعه ای انجام شده و اشتغالی هم ایجاد شده است، نباید مانعی بر سر راه تولید و فعالیت در آن قرار گیرد. 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: در این جلسه مصوب می شود که 790 میلیارد ریال تسهیلات شامل 150 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 640 میلیارد ریال سرمایه در گردش به 9 واحد تولیدی در استان پرداخت شود. 
محمد دره وزمی اضافه کرد: بیان و بررسی مشکلات پروژه های گردشگری هتل های لاله و هاله سنندج و بانه و مجتمع گردشگری دوکانان بانه از دستورکارهای این جلسه است. 

عصر کرد


کاهش اشتغال در هتل های کردستان بدلیل شیوع کرونا
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون صنعت هتلداری آسیب جدی دیده است، اظهار داشت: هتل هاله بانه تنها پروژه پنج ستاره استان است که به بهره برداری رسیده است. 
یعقوب گویلیان اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا 120 نفر در این هتل مشغول به کار بودند که اکنون تعداد افراد شاغل در آن به کمتر از 20 نفر رسیده است. 
وی با اشاره به اینکه برای احداث این هتل 153 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است، افزود: تاکنون توسط این اداره کل 30 میلیارد ریال آن جهت حمایت از این سرمایه گذاری پرداخت شده است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی این هتل قادر به بازپرداخت تسهیلات نشده و اکنون بانک در حال صدور اجراییه برای آن است و انتظار می رود برای کمک به مجری این طرح تا خروج از این وضعیت سخت، بانک از این اقدام خودداری کند. 
سرمایه گذار هتل هاله بانه هم در این جلسه اظهار داشت: این هتل سال 95 افتتاح شد ولی با برخورد و تصمیم نادرست و غیرقانونی مدیر وقت بانک ملی کردستان، قسط بندی و بازپرداخت تسهیلات از سال 94 آغاز شد. 
امینی با اشاره به اینکه این اقدام ضربه سنگینی به هتل وارد کرد، یادآور شد: اکنون برای پرداخت بدهی های هتل درخواست تهاتر و 6 ماه تنفس را داریم. 
نماینده امور شعب بانک ملی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: 153 میلیارد ریال از سال 89 تا 94 طی چهار مرحله به هتل هاله بانه از طرف این بانک پرداخت شده است. 
جمشید کریمی اضافه کرد: بدهی این هتل به بانک هم اکنون به 700 میلیارد ریال رسیده است و اگر سرمایه گذار به طور نقدی اقدام به بازپرداخت کل اقساط باقی مانده کند مجموع مبلغ پرداختی کمتر از 500 میلیارد ریال خواهد شد. 
مدیر عامل شرکت گاز کردستان هم در این جلسه با اشاره اینکه گازرسانی به یک هزار و 600 واحد صنعتی در استان مصوب شده است، گفت: طی سه سال اخیر از این تعداد 818 واحد صنعتی که در سال 43 میلیون مترمکعب سوخت مایع مصرف می کردند از نعمت گاز برخوردار شدند. 
فعله گری با بیان اینکه تاکنون 84 درصد جایگزینی سوخت در واحدهای صنعتی استان انجام شده است، اضافه کرد: واحدهای صنعتی باقی مانده مصرف سوخت مایع زیادی ندارند و علاوه بر این بیشتر واحدهای دامداری یا واحدهای تغییرکاربری تولید داده شده هستند. 
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 677 روستای دارای سکنه است.
برچسب‌ها
واحد تولیدی کردستان سنندج استانداری کردستان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/250463/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد