عصر کرد

آخرين مطالب

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

سردار سلیمانی اتحاد دنیای اسلام را احیا کرد سياسي

سردار سلیمانی اتحاد دنیای اسلام را احیا کرد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سردار سلیمانی لشگر بزرگی از کشورهای اسلامی را ساماندهی کرد و توانست اتحاد از دست رفته دنیای اسلام را در عصر حاضر احیا کند.

به گزارش ایرنا، سردار سیدصادق حسینی روز سه‌شنبه در همایش نقش "شهید سلیمانی" در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس، اظهار داشت: ولادت نبی مکرم اسلام، نقطه شروع و طلوع خورشید آزادی و رهایی انسانهاست که جهان بعد از قرنها هنوز از پرتو معنوی آن بهره‌مند است.
وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) اسوه اخلاق نیکو هستند، افزود: شیوه عمل و قدرت بیان ایشان، مردم را در عصر جهالت جذب مکتب اسلام کرد و امروز نیز اسلام در سایه سار بهره‌گیری از آیات قرآن و شخصیت خود پیامبر اکرم (ص) انقلابی بزرگی در جهان و تحول عظیمی در افکار ایجاد کرده که هر روز در حال گسترش است .
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تاکید بر اینکه وحدت آفرینی پیامبر نور و رحمت تنها برای جامعه اسلام نبود، اظهار داشت: این وحدت تنها مشمول جانعه مسلمانان نبود و همه پیروان ادیان نیز در سایه اسلام به امنیت و آرامش رسیدند.
وی از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان عامل واقعی وحدت در زمان حاضر نام برد و افزود: در حالیکه استعمار و استکبار جهانی سعی داشت تا با شکافهای قومی و مذهبی، معادلات منطقه را به نفع خود تغییر دهد، سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی با تکیه بر نقاط اشتراک اسلامی یعنی دین ، قرآن، قبله، پیامبر، معاد و حب اهل بیت (ع ) عامل تقویت اسلامی شود.
سردار حسینی عمل به شیوه پیامبر اکرم (ص) را رمز موفقیت سردار سلمیانی در اتحاد جهان اسلام برشمرد و گفت: حاج قاسم با آراستگی به اخلاق نبوی جان خود را در راه حفظ وحدت امت اسلامی فدا کرد و با بهره گیری عملی از مکتب پیامبر (ص)، انسجام بی نظیری ایجاد کرد که کشورهای سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین از بعد جهادی و عقیدتی علیه دشمن متحد شدند و درس واقعی وحدت را پیاده کردند.
وی با بررسی ابعاد شخصیت جهادی، میدانی و فرماندهی بی بدیل سردار سلیمانی برای ایجاد یک اردگاه زیر پرچم اسلام کار بزرگ و بی نطیری بود که جز در مکتب نبوی نمی شود نظیر ان را یافت. 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: سیره و روش سردار سلمیانی برگرفته از مواضع حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود که تعمیق اسلام ناب با محوریت امام راحل اتفاق افتاد و اتحاد جهان اسلام مهمترین سپر دفاعی و عامل شکست امریکا در منطقه شد.
سردار حسینی با تاکید بر اینکه اسلام مرز فیزیکی ندارد و حدود آن خط بین مسلمانان و دشمنان اسلام است، گفت: باید از فضای برادری و انسجام ایجاد شده برای دفاع از مکتب و اعتقاد و اسلام استفاده کنیم و اجازه ندهیم دست پروردگان استعمار از این فضا استفاده کنند .

عصر کرد


کانونهای تقریب مذاهب در استانهای کشور فعال است
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور هم در ارتباط وبیناری با این همایش اظهار داشت: رسیدن به اهداف بزرگ اسلام و تمدن بزرگ اسلامی، در سایه افزایش همگرایی مسلمانان شکل می گیرد.
محمدهادی ناجی با بیان اینکه امرو با وجود همه تفاوتها در مذاهب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به محبت و مدارای بین مسلمانان نیاز است، افزود: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا علاوه بر یکدلی به سمت گامهای پرثمرتری در راه اعتلای جهانی اسلام قدم برداریم و در عمل و گفتار همانند امام راحل دغدغه‌مند امت اسلامی باشیم.
وی با بیان اینکه تلاش برای رفع نگرانی ها از جهان اسلام در وجود سردار موج میزد، افزود: این سردار بزرگ اسلام، برای آرامش جهان اسلام و رفع ناامنی از سوریه تا لبنان اقدامات ماندگاری از خود به یادگار گذاشت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در جریان تقریب مذاهب به دنبال توسعه گستره امنیتی دنیای اسلام هستیم تا همه امت اسلام در سایه امنیت به بالندگی و توسعه بیشتر دست یابد، اضافه کرد: دانشگاه پیام نور، کانونهای تقریب مذاهب را در مناطق مختلف ایجاد کرده و دبیرخانه آن در کردستان بیش از سه سال است که فعالیت دارد.
رییس دانشگاه پیام نور کردستان نیز در این همایش با اینکه سردار سلیمانی شخصیت تاثیرگذار در تاریخ اسلام و ایران بود، اظهار داشت: این سردار بزرگ هم در عمل و هم در اندیشه وحدت را پیاده کرد و برای همین هم محل رجوعی برای کل منطقه و جهان شد.
یعقوب احمدی افزود: یک سوال اساسی در زمینه تحولات جهان و به ویژه درمنطقه ما این است که چرا با وجود همه اتفاق نظر و بنیانهای ارزشی اعتقادی، خشونتهای آشکار و پنهانی وجود دارد؟
وی با بیان اینکه تمام شدن همه این خشونتها به نام اسلام که سراسر رحمت و مهربانی است ، جفا به اسلام ناب محمدی (ص) است، گفت: یکی از دلایل این مساله این است که تفسیر و نگاه به وحدت در عمل و اندیشه خیلی منطبق با آنچه که رهبران انقلاب فرموده‌اند نیست .
رییس داشنگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: وحدت به معنای شبیه‌سازی، ادغام و دست کشیدن از ارزشهای اعتقادی خود به نفع دیگری نیست چرا که اختلافی در کار نیست و هراآنچه هست تفاوتهای ریزی است که نیازمندیم برای هدف واحد یکپارچه شویم. 
از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر(ص) 12 ربیع الاول و از دیدگاه تشیع 17 ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
برچسب‌ها
کردستان هفته وحدت دانشگاه پیام نور قاسم سلیمانی

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/249941/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

کارشناسی داوری استقلال و شمس آذر؛ پنالتی استقلال درست بود؟

(ویدیو) کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر؛ چند صحنه جنجالی زیر ذره‌بین

کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!

ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه

مدافع شمس آذر باید اخراج می‌شد/ پنالتی استقلال درست بود

کارشناسی داوری دیدار استقلال و شمس آذر

شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم

اعتراض شدید دقیقی به قضاوت وحید کاظمی

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ساماندهی 1800 شی تاریخی در استان کرمانشاه

فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

ساماندهی 1800 شیء تاریخی در استان کرمانشاه

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

دیدگاه کارشناسان داوری در مورد پنالتی مشکوک استقلال

ترافیک سنگین در مسیر روستای شبانکاره به روانسر

از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم

کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»

صحنه‌ای نادر در بازی استقلال با شمس‌آذر | تماشاگران استقلالی چرا این کار را کردند؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر + فیلم

نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند

افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم

عملیات برف‌روبی در محور پاوه به مریوان

من پیر فنا بدم جوانم کردی

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی