عصر کرد

آخرين مطالب

صدور 1228 مجوز مشاغل خانگی در مازندران وزارت رفاه

صدور 1228 مجوز مشاغل خانگی در مازندران
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در سال 1399 تعداد 1228 مجوز مشاغل خانگی صادر شد که از این تعداد 133 مجوز پشتیبان و 1095 مجوز مستقل بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری با بیان اینکه قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در خرداد ماه سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است،اظهارکرد: در ماده 2 این قانون آمده است، منظور از مشاغل یا کسب و کار خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است که با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود.
وی با اشاره به اینکه شاغلین کسب و کار خانگی برای کسب منافع به چند صورت از جمله انجام فعالیت به صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج از محیط مسکونی (تحت پوشش)، انجام فعالیت بصورت مستقل اعم از تامین مواد اولیه تا عرضه محصول به خارج از محیط مسکونی، انجام فعالیت به صورت تعاونی، اتحادیه و یا مشارکت با بنگاه‌های بالادستی تامین‌کننده مواد اولیه و عرضه محصول آنان در بازار، ترجیحاً به صورت کسب و کار خوشه‌ای فعالیت می کنند،تصریح کرد: هدف از اجرای دستورالعمل ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در استان را به منظور شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت‌های شغلی است.
وی ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار،کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده و همچنین ارتقای مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی و تشکل‌های خوشه‌ای، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف را از اهداف دیگر این طرح دانست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همچنین نهادهایی نظیر،کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران وصندوق کارآفرینی امید در این طرح به عنوان نهادهای حمایتی همراهی کننده شاغلین خانگی ودستگاه‌های همکار در اجرای قانون و صدور مجوزهای مشاغل خانگی هستند.
وی افزود: اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی نیز در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و طرح توسعه آن به دنبال دستاوردهایی نظیر افزایش سهم مشاغل خانگی توسعه یافته در اقتصاد استان، افزایش حضور پایدار کسب و کارهای خانگی در بازارهای محلی، منطقه‌ای و ملی است.
اصغری تصریح کرد:همچنین اعضای کمیته نظارت مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی مازندران و برگزاری جلسات کارشناسی و شناسایی مزیت‌های منطقه و رشته‌های اولویت‌دار مشاغل خانگی به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در حوزه مشاغل خانگی، اتصال صاحبان کسب و کارخانگی به بازارهای هدف و کسب و کارهای مستقل به بنگاه‌های پیشرو و توانمندی متقاضیان قبل از دریافت حمایت‌های مالی و کاهش وابستگی آنها به تسهیلات هستند.
وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی مازندران توسعه دهنده، شتاب دهنده و تسهیل‌گر این طرح بوده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم به عنوان ناظر بر اجرای این طرح است، تا بتوانند با کمک یکدیگر و آموزش پیشرانان و ارتباط ‌گیری با بازار کار فیزیکی و مجازی، تولید با کیفیت و فروش مطلوب را آغاز نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درخصوص عملکرد مازندران در سال 1399 بیان کرد: تعداد 1228 مجوز مشاغل خانگی صادر شد که از این تعداد 133 مجوز پشتیبان و 1095 مجوز مستقل بوده است.
وی افزود: در سال گذشته مبلغ 60 میلیارد ریال اعتبارات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی نیز به متقاضیان توسعه کسب و کار خانگی با اولویت پشتیبانان مشاغل خانگی به لحاظ ایجاد اشتغال برای دیگران تعلق گرفته است.
اصغری گفت: استان مازندران در سال گذشته برابر اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور جز استان‌های برتر در زمینه تعداد مجوزهای صادر شده پشتیبان مشاغل خانگی و تخصیص درصد بیشتری از اعتبارات به پشتیبان های مشاغل خانگی معرفی شد.
وی افزود: در سال جاری نیز اعتبارات قرض الحسنه مشاغل خانگی در استان نزد دو بانک عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران چند برابر اعلام شد که با هماهنگی اعضای کمیته نظارت استان اعتبارات توزیع شهرستانی شده و باحضور نمایندگان فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها ضمن بازدید از طرح‌ها و تعیین مبلغ مصوب برای هر طرح لیست اسامی واجدین شرایط جهت ارسال به بانک‌های عامل به دستگاه‌های اجرایی ستادی و سپس به این اداره کل ارسال خواهد شد.
20 مهر 1400 12:37
کد خبر : 246,797
کلیدواژه ها: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران,توسعه مشاغل خانگی
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/248419/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر

برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه

توزیع بیش از 100 هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه

«زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»

مصرف سه میلیارد و 695 میلیون مترمکعب گاز در کردستان

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک

آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان

سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب 17 نفره برای پاریس

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره

اعزام 170 زائر کرمانشاهی به حج عمره

آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری

مصرف روزانه 800 هزار مترمکعب سوخت سی ان جی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج

برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

مسمومیت 5 نفر به علت خوردن قارچ سمی

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به 3400 مورد حیوان گزیدگی در کردستان

آمادگی پلیس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند‌/ جامعه وعاظ را در مرتبه بالایی می‌دانستند/ وعاظ می‌دانستند که خطای آنها به پای اهل بیت(ع) نوشته می‌شود؛ خود را مهمان سفره اهل‌ بیت(ع) می‌دانستند و می‌گفتند باید حرمت صاحب سفره را نگه داشت

لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

انتخاب رئیس هیات گلف کردستان

واگذاری 738 واحد مسکن مددجویی در کردستان

افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان

آماده‌سازی 60 مرکز برای خرید تضمینی گندم

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از 15 اردیبهشت

تشریح بیش از 2400 جسد طی پارسال در پزشکی قانونی

ساخت حدود 34 هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور

پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد

ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»

پیش بینی صعود 40هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز

پالنگان میزبان نوای هزار دف

تحقق 120 درصدی شاخص اختصاصی تدوین استانداردهای ملی در کردستان

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعلام شد

فال انبیا فردا سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری