عصر کرد

آخرين مطالب

سالی پر از تنش/از کرونای همه گیر تا خشکسالی فراگیر مقالات

سالی پر از تنش/از کرونای همه گیر تا خشکسالی فراگیر
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : یک دستگاه اکسیژن‌ساز کانتینری 600 لیتری جدید به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اسلام آبادغرب ارسال شد.
او گفت : این اقدام در راستای تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری کرونایی با توجه به افزایش تعداد این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اسلام آبادغرب انجام شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ارزش ریالی دستگاه اکسیژن‌ساز 600 لیتری 30 میلیارد ریال بوده و در هفته آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود.
محمدی افزود: دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان اسلام آبادغرب با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی تهیه شده است.
انجام سی تی اسکن تنها با تجویز پزشک در سرپل ذهاب معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به مراجعه مردم برای گرفتن سی تی اسکن گفت: سی تی اسکن تنها با تجویز پزشک در این شهرستان انجام می‌شود.
محسن مرادی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان سرپل ذهاب افزود: 35 بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری بوده که بیش از ظرفیت بیمارستان است.
او با بیان اینکه کادر درمان همچنان با ایثار و فداکاری در تلاش برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی است، افزود: سی. تی. اسکن فقط برای بیمارانی که مشکل تنفسی داشته یا اکسیژن خون آن‌ها کمتر از 90 بوده یا با تشخیص پزشک برای افرادی که تب دارند، انجام می‌شود.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: مردم بدون تجویز پزشک برای گرفتن سی. تی. اسکن مراجعه نکنند، زیرا که در صورت تشخیص پزشک متخصص سی. تی. اسکن از آن‌ها گرفته می‌شود.
مرادی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب در صورت افزایش تعداد مبتلایان نیازمند بستری مجبور به اعزام بیماران به شهرستان‌های مجاور است.
او با اشاره به وجود 2 دستگاه اکسیژن‌ساز و تعداد قابل قبول کپسول‌های اکسیژن در شهرستان سرپل ذهاب گفت: به زودی یک دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر به بیمارستان این شهرستان اضافه می‌شود تا مشکلات این بخش به صورت کلی رفع شود.
معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است که باید مردم استقبال بیشتری نسبت به واکسیناسیون علیه این ویروس داشته باشند
خشکسالی 42 هزار هکتاری اراضی زراعی گیلانغرب خشکسالی امسال به 42 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان گیلانغرب از 70 تا 100 درصد خسارت وارد کرد.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با بیان اینکه مزارع گیلانغرب امسال 50 درصد کاهش عملکرد داشتند، گفت: در بخش محصول زراعی گندم پارسال 45 هزار تن عملکرد داشتیم که امسال این میزان به 25 هزار تن رسید.
حیدرپور افزود: خسارت بر باغات و اراضی زراعی در دراز مدت بر بخش دامپروری تاثیر می‌گذارد به طوریکه هم اکنون هزینه نگهداری دام تا حدود زیادی بالا رفته است و دامداران قادر به حفظ و نگهداری دام‌های خود نیستند.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با بیان اینکه خشکسالی امسال در 5 دهه گذشته بی سابقه بوده است، ادامه داد: امسال بارش‌ها در استان کرمانشاه نسبت به میانگین بلند مدت کاهش 31 درصدی داشته که همین کمبود بارش‌ها بخش کشاورزی را با مشکل جدی رو به رو کرده است.
حیدرپور با اشاره به اینکه 9 هزار هکتار از اراضی خسارت دیده بیمه داشته اند، گفت: این اراضی طبق نظر کارشناسان تعیین خسارت شده اند و پرداخت‌ها در حال انجام است.
توزیع سه هزار متر لوله پلی اتیلن در بین باغداران روانسر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر از توزیع سه هزار متر لوله پلی اتیلن در بین باغداران پنج نقطه این شهرستان خبر داد.
سیاوش کهزادی افزود: با توجه به وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و افت شدید منابع آبی و ضرورت مصرف بهینه آب موجود، کمک به پایداری تولید و بالا بردن ارتقای راندمان آبیاری در باغات، این میزان لوله توسط جهاد کشاورزی استان خریداری و تحویل باغداران روانسری شده است.
او ادامه داد: از این لوله ها، یک هزار متر در قشلاق، 600 متر در منصورآقایی، 400 متر در تازه آباد سریاس، 300 متر در چیلانه و 700 متر در دهستان زالوآب توزیع شده و 200 هکتار از باغات این مناطق از خشک شدن نجات پیدا کرده اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر با بیان اینکه هزینه خرید این لوله‌ها با تعرفه دولتی 750 میلیون ریال است، گفت: داشتن سند مالکیت، مشخص بودن منبع آبی و داشتن درختان مثمر و چندین ساله ملاک توزیع لوله‌ها بوده است.
کهزادی افزود: با توجه به ضرورت موجود و تعدد متقاضیان، این میزان لوله نیاز این شهرستان را برآورد نمی‌کند و تلاش داریم سهمیه جدید را برای شهرستان جذب کنیم.
او گفت: انتقال آب با لوله علاوه بر جلوگیری از هدر روی آب در اثر کانال‌های سنتی مانع تبخیر آن و فرسایش خاک شده و از آب موجود حداکثر استفاده می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر افزود: برای عبور از تنش آبی، 12 تانکر چرخدار نیز جهت آبرسانی به باغداران و تولیدکنندگان بخش دام وطیور که با مشکل کم آبی روبرو هستند تحویل شده است.
کهزادی گفت: از 719 هکتار باغ دیم و 7٨0 هکتار باغات آبی این شهرستان، سالانه سه هزار و 666 تن محصولات باغی تولید می‌شود .
انتهای پیام/د

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/238995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد

آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج

پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

(ویدئو) بازگشایی صعب‌العبورترین گردنه کردستان پس از پنج ماه

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

گردنه تته پس از 5 ماه بازگشایی شد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت