عصر کرد

آخرين مطالب

مسافرت به مقصد کرونا مقالات

مسافرت به مقصد کرونا
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج - همزمان با اوج دوباره ابتلا به ویروس کرونا، سفر برخی از هموطنان به شمال کشور و ترافیک جاده‌های منتهی به این مناطق، آنان را بیشتر به مقصد کرونا هدایت می‌کند، سفری که شاید لذتی چند روزه را نصیب انسان کند، اما می‌تواند جان افراد بسیاری را به خطر انداخته و یک عمر پشیمانی به بار بیاورد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر شاهد پیک پنجم کرونا در کشورمان هستیم و محدودیت‌هایی در راستای کاهش شیوع این بیماری در کشور اعلام شده است، اما بی توجهی برخی از هموطنان نسبت به این امر، باعث شده تا ما همچنان شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر بیماری کووید 19 و رکوردشکنی آمارها باشیم.
دیدن تصاویر افزایش مسافرت به شمال کشور و ترافیک شدید در محورهای آن، در این روزهای اوج کرونا، هر وجدان آگاه و بیداری را در بهت فرو برد که چرا ما تا این اندازه، نسبت به شرایط موجود بی تفاوت هستیم و خود به استقبال مرگ می‌رویم.
در حالی که تنها راه کاهش شیوع ویروس کرونا رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و در خانه ماندن است، مسافرت و تجمع افراد، به یکی از کانون‌های اصلی افزایش ابتلای به این بیماری تبدیل شده که درک و فهم شرایط موجود و احساس مسوولیت هموطنان را در قبال این امر می‌طلبد.
کادر درمان که از خانواده و یا اقوام و آشنایان ما هستند از وضعیت موجود خسته شده‌اند، آنان از مردم گلایه دارند که چرا با بی توجهی نسبت به توصیه‌های بهداشتی، نمی‌گذارند زنجیره انتقال کرونا قطع شود.
تعطیلات و اعمال محدودیت‌ها برای در خانه ماندن بود نه اینکه به محض شنیدن خبر بسته شدن جاده‌ها، عزم سفر را جزم کرده و هرکسی با بی خیالی نسبت به وضعیت موجود در پی گذراندن این ایام در مسافرت باشد.
شاید هنوز ما به آمارها باور نداریم و به اصطلاح فکر می‌کنیم که کرونا مربوط به خانه همسایه است اما اگر سری به بیمارستان‌ها و یا آرامستان‌های بزنیم، قطعا خودمان از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی خجل و شرمسار خواهیم شد.
هرچند مردم هم درخواست واکسیناسیون سراسری را دارند که این مسئله دیر یا زود به تحقق می‌پیوندد، پس تا زمانی که نوبت واکسن ما می‌رسد بهتر است صبر پیشه کرده و زندگی را به کام خود و دیگران و کادر درمان تلخ نکنیم.
تجربه نشان داده است که هر وقت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر این بیماری بودیم، امری که همه به آن واقف هستیم اما در عمل برای انجام آن سستی می‌کنیم.
ما شهروندان دغدغه‌مندی را می‌خواهیم که در هنگام افزایش شیوع ویروس کرونا احساس مسوولیت از خود نشان داده و نگذارند خود و دیگران با بی دقتی، جان انسان‌های بی شماری را به کام مرگ ببرند.
در روزهای پیش‌رو که تعطیلی سراسری در کشور اعلام شده است می‌توان روش‌های جایگزینی را برای حفظ روحیه و شادابی و سرزندگی در پیش گرفت، تا بلکه هرچه زودتر این بیماری در کشورمان ریشه‌کن شود و زندگی ما نیز به حالت عادی بازگردد.
راهکارهای جایگزین مسافرت
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جمله راهکارهای جایگزین برای نرفتن به گردش و مسافرت در این ایام را تماشای فیلم و سریال به همراه اعضای خانواده، کمک به یکدیگر در اموری همچون آشپزی و انجام بازی‌های خانوادگی برشمرد.
فایق یوسفی، گوش دادن به موسیقی، ساز زدن، ورزش کردن، کتابخوانی و مکالمه تلفنی با دوستان و اقوام و احوالپرسی آنها را از دیگر مواردی نام برد که می‌تواند در این ایام مفید واقع شود.
وی نوشتن اهداف آینده و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آنها را از جمله دیگر راهکارهای بسیار خوب برای این ایام ذکر کرد و افزود: مرور خاطرات زیبای گذشته و تصویرسازی‌ آنها همچون مسافرت به نقاط خوش آب و هوا در گذشته نیز می‌تواند ذهن ما را شاداب نگه دارد.
این مدرس دانشگاه، یادآور شد: انسان شخصیتی عادت پذیر و سازگار با شرایط مختلف دارد، پس می‌تواند با شرایط کنونی نیز کنار آمده و با روش‌های جایگزین مسافرت از این ایام خود لذت ببرد.
هرچند که مسافرت امری خوشایند برای همگان است اما در این روزها باید همچون سایر مقاطع حساس کشور، با همدلی و همراهی بیشتر، نرفتن به مسافرت و سفرهای غیرضروری و رعایت بهتر مسایل بهداشتی بار سنگین بیماری کرونا را بر دوش کادر درمان کاهش داد و از آن سو نیز خانواده‌های کمتری را داغدار کرد.
اگر هر کدام از ما همچون یک سفیر سلامت عمل کنیم و نسبت به سلامتی خود و اطرافیانمان احساس مسوولیت داشته باشیم، قطعا در کاهش ابتلای به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
در شبانه‌روز منتهی به ظهر دوشنبه 25 مرداد، 231 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و پنج بیمار جان باختند؛ در حال حاضر 671 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین آن مربوط به سنندج با 404 نفر است. هم اکنون 61 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند و تاکنون در مجموع یک هزار و432 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و 425 هزار و 821 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت 620 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در کشور به 97 هزار و 828 نفر رسیده است.
تاکنون سه میلیون و 728 هزار و 940 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و در حال حاضر 359 شهر کشور در وضعیت قرمز، 59 شهر در وضعیت نارنجی و 30 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا سلامت کردستان سنندج فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/235548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد