عصر کرد

آخرين مطالب

کرمانشاهِ بلاتکلیف! مقالات

کرمانشاهِ بلاتکلیف!
  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


دلیل تعویق مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه در دوره ششم نامشخص بودن وضعیت دو عضو شوراست که بنا بر رأی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شده و حق حضور در شورا را ندارند.
به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، هیئت مرکزی نظارت اعلام کرد صلاحیت تعدادی از منتخبان شوراهای شهر کشور از جمله دو منتخب شورای ششم شهر کرمانشاه مورد تأیید نبوده و به همین علت مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه نیز به تعویق افتاد.
البته گفته شد که برگزار نشدن مراسم تحلیف این شورا ارتباطی با برگزاری انتخابات ندارد و صحت انتخابات در هیئت‌های اجرایی، هیئت نظارت استان، شهرستان و مرکز به صراحت مورد تأیید قرار گرفته اما رد صلاحیت دو عضو منتخب شورا باعث این بلاتکلیفی است.
پس از یک هفته کش و قوس و درحالی که شهردار کرمانشاه نیز استعفا داده بود، قرار شد مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه با حضور 9 نفر از 11 نفر عضو برگزار و شورای شهر شروع به کار کند. همچنین وزارت کشور نیز یک ماه فرصت داد تا تکلیف دو عضو باقی مانده مشخص و تحلیف آن‌ها نیز انجام شود اما کلاف سردرگم شورای ششم همچنان ادامه داشت.
در حالی که تا چهارشنبه شب هفته گذشته فرماندار از مشخص نبودن زمان تحلیف خبر می‌داد، بعد از ظهر پنج‌شنبه از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای برگزاری مراسم تحلیف دعوت شد که با توجه به رد صلاحیت سید حجت موسوی و سید پیمان موسوی و حضور نداشتن هاشم درویشی و میثم موسوی، طبق تصمیم شورای تأمین استان کرمانشاه، جلسه تحلیف به حدنصاب نرسید و برگزار نشد.
احسان حیدریان یکی از اعضای شورا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مغایرتی میان وزارت کشور و هیئت عالی نظارت بر انتخابات رخ داد و تعلل به این خاطر اظهار نظر از سوی مراجع مربوط اتفاق افتاد که این مشکل مرتفع خواهد شد.
وی افزود: حضور عضو علی‌البدل نیازمند توافق وزارت کشور و هیئت عالی نظارت است تا افراد تأیید یا رد شوند اما این اشخاص رأی آوردند و شورا هنوز تکلیف خود را در این خصوص نمی‌دادند.
عضو شورای شهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنان جلسه شورا برگزار نشده و اجرای این جلسات مستلزم تحلیفی است که مدام به تعویق می‌افتد.
سالار احمدزاده، دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه به پنج شنبه 21 مرداد ماه در فرمانداری موکول شده بود تا شورای شهر از بلاتکلیفی در بیاید اما این اتفاق نیفتاد. علت تغییر جلسه‌ها مشخص نیست و باید از فرماندار علت این تعویق‌ها را جویا شد.
بر اساس توافق میان وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی نظارت مرکزی مجدداً صلاحیت تعدادی از کاندیداهایی که در سراسر کشور رأی آورده بودند بررسی می‌شود که دو نفر از آنها عضو شورای شهر کرمانشاه هستند و دلیل تعویق مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه در دوره ششم نامشخص بودن وضعیت این دو عضو شوراست که بنا بر رأی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شده و حق حضور در شورای شهر کرمانشاه را ندارند.
از سوی دیگر سید پیمان موسوی با انتشار نامه‌ای بر حق خود در عضویی شورای شهر تاکید کرده و از فرمانداری خواستار صیانت از این حق شده است:
" نظر به اینکه حسب شنیده‌ها با صدور دعوتنامه برای برگزاری مراسم تحلیف اعضای منتخب شورای شهر کرمانشاه در دوره ششم، قصد برگزاری مراسم تحلیف بدون حضور اینجانب را دارید، جهت پیشگیری از وقوع اقدام غیر قانونی به استحضار می‌رساند؛ اینجانب منتخب قانونی مردم شهر کرمانشاه می‌باشم که در انتخابات قانونی برگزار شده با احراز آرا لازم به عنوان عضو شورای شهر کرمانشاه انتخاب شده شده‌ام.
همانگونه که میدانید از جمله حقوق قانونی مقرر در قانون اساسی و سایر قوانین برای اینجانب حق انتخاب شدن می‌باشد و از توابع این حق، تقید مراجع قانونی به تحقق آن و دعوت از اینجانب جهت اجرای مراسم تحلیف به عنوان عضو شورای شهر می‌باشد.
لذا بدیهی است چنانچه هر شخصی در هر مقامی و در هر درجه‌ای مردم را از حق انتخاب کردن و اینجانب را از حق انتخاب شدن محروم نماید مرتکب جرم گردیده که تعقیب و پیگیری قانونی موضوع از مراجع قانونی، جهت دفاع از حقوق خود و رأی دهندگان وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی فرد منتخب می‌باشد
لذا به منظور پرهیز از عواقب قانونی موضوع خواهشمند است، نسبت به اجرای دقیق مقررات قانونی و دعوت از اینجانب جهت حضور در شورای شهر و انجام مراسم تحلیف و تضمین حقوق رأی دهندگان و منتخبین اقدام لازم را به عمل آورید. "
به گزارش ایمنا، تمامی این حواشی درحالی رخ می‌دهد که شورای پنجم نیز به دلیل اختلافات داخلی بارها به فرمانداری دعوت شد و اخطار قانونی گرفت که جلسات خود را برگزار کند اما هربار تشکیل جلسات شورا به تعویق می‌افتاد و بعضاً تا سه ماه شورای شهر هیچ جلسه‌ای تشکیل نداده بود.
همان زمان شورا به دو دسته طرفدار و مخالف شهردار تقسیم شده بود و رسیدگی نشدن به امور شهر در بین اختلافات، صدای اعتراض بسیاری از شهروندان را بلند کرده بود. این ‌بار شورای شهری که با حاشیه آغاز بکار کرده، مشخص نیست آیا سرنوشت روشن‌تری از شورای پنجم دارد یا نه.
کد خبر 514024

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/234841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

توقیف 51 دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین

اطلاعیه قطعی آب در سنندج

عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است