شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۴
فرهنگی

معاون آموزش متوسطه؛

دولت چهاردهم بی‌سابقه‌ترین حمایت را از آموزش‌وپرورش دارد

دولت چهاردهم بی‌سابقه‌ترین حمایت را از آموزش‌وپرورش دارد
عصر کرد - معاون آموزش متوسطه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان لرستان اظهار کرد: دولت چهاردهم بی‌سابقه‌ترین حمایت را از آموزش‌وپرورش دارد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاون آموزش متوسطه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان لرستان اظهار کرد: دولت چهاردهم بی‌سابقه‌ترین حمایت را از آموزش‌وپرورش دارد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمصطفی آذرکیش؛ معاون آموزش متوسطه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان لرستان با تأکید بر این‌که «امروز نظام تعلیم و تربیت کشور در سایه حمایت‌های بی‌سابقه رئیس‌جمهور در جایگاهی ویژه قرار گرفته است»، گفت: در سطح کشور، 7400 پروژه آموزشی در دست اجراست که 2400 مدرسه تا مهرماه افتتاح خواهد شد. در لرستان نیز 135 مدرسه در قالب پروژه‌های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با حمایت استاندار به بهره‌برداری رسیده است که تا آغاز مهر ماه این تعداد به بیش از 190 مدرسه خواهد رسید.
آذرکیش تصریح کرد: پروژه مهر به‌عنوان مهم‌ترین برنامه ملی آموزش‌وپرورش با شعار توسعه عدالت آموزشی برای ایران و برای مدرسه در حال اجراست که پنج سیاست اصلی این پروژه شامل توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش، ارتقای ایمنی و سلامت دانش‌آموزان، مشارکت اجتماع‌محور و تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است.
وی افزود: در این راستا، ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان و استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین آموزشی در قالب سفر یادگیری معلمان پیگیری می‌شود.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دو مسیر کلیدی برای ارتقای کیفیت آموزش اْظهار کرد: اولین مسیر، تحول در کانون کلاس درس از طریق توانمندسازی معلمان است و دومین مسیر، تحول در مدیریت آموزشگاه‌ها با اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین.
وی تأکید کرد: رفع محرومیت از فضاهای آموزشی در کنار ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، دو محور اصلی سیاست‌های دولت در حوزه عدالت آموزشی است.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فلسفه شکل‌گیری شوراهای آموزش‌وپرورش گفت: این شوراها برای تقویت مشارکت و نظارت مردم ایجاد شده‌اند. در سند تحول بنیادین، مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت معرفی شده و تحقق این هدف نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.
وی خاطرنشان کرد: تا سال 1410، جمعیت دانش‌آموزی کشور از 16.5 میلیون نفر به حدود 12.5 میلیون نفر کاهش خواهد یافت. این تغییر جمعیتی، برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه فضاهای آموزشی و گسترش آموزش‌های مهارتی را ضروری می‌سازد.


نظرات شما