شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۴
بیمه دی

پرش خیره‌کننده بیمه دی در سال ۱۴۰۴؛ رشد ۲ برابری پرتفوی و بهبود نسبت خسارت

پرش خیره‌کننده بیمه دی در سال ۱۴۰۴؛ رشد ۲ برابری پرتفوی و بهبود نسبت خسارت
عصر کرد - حق‌بیمه تولیدی بیمه دی در سال ۱۴۰۴ به ۴۶۹,۰۱۷ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش باشگاه بیمه‌گران ، ...
  بزرگنمايي:

عصر کرد - حق‌بیمه تولیدی بیمه دی در سال 1404 به 469,017 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 102 درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش باشگاه بیمه‌گران ، بررسی عملکرد پنج‌ماهه نخست سال 1404 بیمه دی نشان می‌دهد این شرکت توانسته با یک جهش کم‌نظیر در صنعت بیمه، هم در حوزه رشد پرتفوی و هم در مدیریت خسارت موفق را به ثبت برساند. آمارها بیانگر آن است که بیمه دی علاوه بر افزایش چشمگیر حق‌بیمه تولیدی، توانسته نسبت خسارت خود را نیز در مسیر بهبود قرار دهد.
براساس داده‌های منتشر شده در سامانه کدال، حق‌بیمه تولیدی بیمه دی در مردادماه 1404 به 69,876 میلیارد ریال رسیده است، در حالی که این رقم در مردادماه 1403 تنها 19,771 میلیارد ریال بود. این موضوع به معنای رشد بیش از 253 درصدی در یک ماه است؛ رشدی که بیانگر قدرت جذب بازار و توسعه پرتفوی بیمه دی است.
در مجموع سال 1404 نیز، حق‌بیمه تولیدی پنج‌ماهه بیمه دی به 469,017 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با حق بیمه 233,395 میلیارد ریالی دوره مشابه سال گذشته، رشد 102 درصدی را نشان می‌دهد. چنین رشدی نشان‌دهنده آن است که بیمه دی توانسته طی سال جاری، با گسترش سهم خود در بازار و تنوع‌بخشی به خدمات، پرتفوی خود را دو برابر کند.
در بخش خسارت نیز بیمه دی طی پنج‌ماهه نخست سال، 114,274 میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده، در حالی که این رقم در دوره مشابه سال گذشته 65,305 میلیارد ریال بود.

عصر کرد


یکی از شاخص‌های مهم در صنعت بیمه، نسبت خسارت است. بررسی این شاخص برای بیمه دی نشان می‌دهد که نسبت خسارت از 27.9 درصد در پنج‌ماهه نخست 1403 به 24.3 درصد در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است. این تغییر، علاوه بر اینکه بیانگر مدیریت ریسک و بهبود ترکیب پرتفوی است، نشان می‌دهد شرکت توانسته در کنار رشد چشمگیر فروش، سودآوری خود را نیز ارتقا دهد.
به این ترتیب، شرکت بیمه دی در پنج‌ماهه نخست سال جاری توانسته همزمان سه هدف کلیدی رشد فروش، تقویت اعتماد بیمه‌گذاران و بهبود سودآوری را محقق کند و این شرکت را در میان برترین شرکت‌های صنعت در منظر سودآوری قرار داده است.
لینک خبر


نظرات شما