عصر کرد

آخرين مطالب

روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال اجتماعی و فرهنگی

روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاهاجتماعی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، گفت : خوشبختانه سال گذشته در استان را شاهد بودیم، بگونه‌ای که در فصل بهار کاهش 5.2 درصدی، در فصل تابستان کاهش 3.3 درصدی و در فصل پاییز کاهش 1.7 درصدی نرخ بیکاری را نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن شاهد بودیم، اما در فصل زمستان نرخ بیکاری استان حدود 2.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
3 درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار سال گذشته 10.2 درصد، در فصل تابستان 10.3 درصد، در فصل پاییز 11.2 درصد و در فصل زمستان 17.4 درصد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از معدود استان‌هایی است که کاهش نرخ بیکاری را برنامه محور دنبال می‌کند و سند اشتغال تدوین شده دارد، اظهار کرد: بر اساس این سند در سال گذشته ایجاد 34 هزار و 517 شغل ناخالص را هدفگذاری کردیم که بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد این میزان هدفگذاری تحقق 118 درصدی داشته و در مجموع سال گذشته 40 هزار و 560 شغل برای استان کرمانشاه در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
احمدی از راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده در این سامانه با هدف جلوگیری از ثبت افراد تکراری و... نیز خبر داد و تاکید کرد: 96 درصد اشتغال ثبت شده کرمانشاه در سامانه رصد صحت داشته و تنها چهار درصد انحراف داشتیم.
به گفته این مسئول، سال گذشته و بر اساس آمار تامین اجتماعی حدود 9000 نفر افزایش بیمه شده اجباری حاصل از ایجاد اشتغال داشتیم که باعث شد پوشش بیمه تامین اجتماعی استان کرمانشاه از 38 درصد در سال 1401 به 39.3 درصد در پایان سال گذشته افزایش یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره تفاوت آمار بیمه شدگان اجباری و آمار ثبت شده در سامانه رصد نیز یادآور شد: تعدادی از افرادی که مشغول به کار می‌شوند در حوزه اصناف و یا مشاغل خانگی هستند که الزام بیمه ندارند. از سوی دیگر تعدادی از شاغلین نیز از بیمه روستاییان و عشایر برخوردار می‌شوند.
احمدی در پاسخ به اینکه چرا تاثیر این میزان اشتغالزایی در نرخ بیکاری استان چندان مشهود نیست نیز خاطرنشان کرد: برای هر یک درصد کاهش نرخ بیکاری به ایجاد هشت هزار شغل خالص نیاز داریم، در حالی که مشاغل ثبت شده در سال گذشته ناخالص بوده و در کنار آن احتمال ریزش مشاغل قبلی نیز وجود دارد.
وی سپس از هدفگذاری برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان در سال جاری نیز یاد کرد و گفت: طبق اطلاعاتی که از دستگاه‌ها اخذ شده برای امسال ایجاد 26 هزار و 247 شغل را هدفگذاری کرده ایم که امیدواریم محقق شود.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، امسال تمرکز ویژه‌ای بر اشتغال فارغ‌التحصیلان است، بگونه‌ای که مقرر شده بیش از 14 درصد اشتغالی که دستگاه‌ها به ثبت می‌رسانند، از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.
احمدی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان یاد و عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده که شامل تسهیلات تبصره 16، تبصره 18، مشاغل خانگی و تسهیلات سفر رئیس جمهور بوده است.
وی از تسهیلات یازده هزار میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای استان یاد کرد که تاکنون بالغ بر 4400 میلیارد تومان آن پرداخت شده و افزود: با توجه به دو ساله بودن فرصت پرداخت این تسهیلات، امیدواریم تا پایان این موعد شاهد جذب تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان باشیم.
احمدی به وضعیت تعاونی‌های کرمانشاه اشاره کرد و از وجود 3200 تعاونی فعال در استان خبر داد که بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش دارند و اشتغالزایی آنها بالغ بر 50 هزار نفر است.
وی با بیان اینکه این تعاونی‌ها در حوزه تولید، توزیع، مصرف، مسکن، بهداشت، عمران و ... هستند، یادآور شد: تنها حدود 300 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تعاونی‌های مرزنشین هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: برخی تعاونی‌های استان در زمینه صادرات نیز فعالیت دارند که صادرات تعاونی‌های کرمانشاه سال گذشته به حدود 63 میلیون دلار رسید.
احمدی از ایجاد 56 تعاونی جدید در استان در سال گذشته با اشتغالزایی 1850 نفر نیز خبر داد.
وی یکی از اقداماتی که امسال با جدیت پیگیری می‌شود را تلاش برای افزایش سهم تعاونی‌ها از اقتصاد استان اعلام و اظهار کرد: سهم بخش تعاون از اقتصاد باید نزدیک به 25 درصد باشد، این سهم در کرمانشاه و در کل کشور کمتر از پنج درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از آخرین وضعیت پروژه‌های شستا که از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است یاد کرد و ادامه داد: شستا چهار پروژه اصلی در استان دارد که یکی از آنها سیمان غرب بوده و از واحد‌های بسیار فعال و خوب به شمار می‌رود.
وی یکی دیگر از این پروژه‌ها را کاغذ غرب اعلام کرد که مقرر شده در صورت عدم اجرا به سرمایه‌گذار واگذار شود و اکنون نیز یک سرمایه‌گذار برای این پروژه اعلام آمادگی کرده است.
احمدی با بیان اینکه برای پروژه بیستون تامین نیز مقرر شده بانک رفاه منابعی را پرداخت کند که البته تاکنون پرداخت نشده، گفت: طبق پیگیری که انجام داده‌ایم بانک رفاه مشکلی برای پرداخت این منابع ندارد.
وی ادامه داد: کارخانه اسیدسیتریک نیز اکنون تولید آزمایشی را انجام می‌دهد و نزدیک به 70 نفر نیز در آن مشغول به کار هستند و پیگیری برای تولید صنعتی آن در دست اقدام است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ما پیگیر پروژه‌های شستا در استان هستیم، گفت: عدم اجرای این طرح‌ها وجهه خوبی ندارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به سه ورزشگاهی که برای رفاه کارگران در سطح استان وجود دارد، افزود: دو ورزشگاه اکنون فعال است. اگرچه بخش استخر مجموعه ورزشی کارگران واقع در سه راه حافظیه نیز فعال بوده و در حال استفاده است، اما بخش‌های دیگری از آن هنوز تکمیل نشده است.
احمدی با بیان اینکه وزیر کار در سفر اخیر خود به استان بازدیدی از این پروژه داشت، تاکید کرد: در آن زمان پیشرفت این پروژه حدود 75 درصد بود که اکنون بیشتر شده است.
وی از تصویب 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه خبر داد که 15 میلیارد تومان آن ملی و مابقی استانی است و گفت: امیدواریم با تخصیص به موقع منابع، این پروژه ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد .
باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/826075/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فروش 350 میلیاردی نمایشگاه کتاب

محمدی: سال بعد به لیگ برتر برمی‌گردیم

ببر برزیلی به دشمن بارسا پیشنهاد شده بود!

نساجی به دنبال طلسم‌شکنی تاریخی مقابل استقلال

پُستی که برد پرسپولیس را تعیین می‌کند

قلیچ: اوسمار یک سر و گردن از گل‌محمدی بالاتر است

شانس استقلال برای جذب این ستاره کم شد!

استقلال قرارداد ستاره‌اش را تمدید می‌کند؟

آشوبی: استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی شانس برابر دارند

عباس‌زاده در بهترین حالت روحی برای دیدار با استقلال!

سیدعباسی: به سقوط نکردن امیدوار هستیم

باهنر: فعالان سیاسی رقابت‌های بی‌ارزش دارند این دعوا‌ها را به ساحت اقتصاد نکشید

تسهیلات تکلیفی 10 تا 25 درصدی بانکها برای بخش تعاون

دهه «رکود، عبرت، تجربه»/روایت بانک جهانی از دهه از دست رفته

از شوک تحریم تا کرونا؛ دو سناریو از تورم در ایران

523 پروژه آموزشی با مشارکت خیرین در کرمانشاه ساخته شد

روزانه 8 مدرسه با مشارکت خیرین در کشور ساخته می‌شود

بودجه ساخت پروژه‌های آموزشی کرمانشاه 3 برابر شده است

روزانه 8 مدرسه با مشارکت خیران در کشور ساخته می‌شود

در پی جذب حداکثری اعتبارات مدرسه سازی در استان هستیم

کمک 750 میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز در کرمانشاه طی سال جاری

مناسبت روز/ جمعه، 28 اردیبهشت‌ماه

ستاره والیبال برزیل بعد از پیروزی مقابل ایران چه گفت؟

الهلال عربستان به دنبال ستاره بارسلوناست

توصیه شیری به پرسپولیسی‌ها: ریسک ممنوع!

فریبا: یک تعویض نکونام من را به وجد آورد

زنده روح: در سیرجان هم می‌گفتند فوتبالم تمام شده است

مهدی‌زاده: امیدوارم تراکتور هم روزی قهرمان شود

خودکشی مرد تهرانی در صحنه قتل خونین زنش

فرمانده کل ارتش با امام جمعه پاوه دیدار کرد

اثری که از دل قصه‌های مجید خلق شد/ تئاتر کارکردن دل شیر می‌خواهد

محکومیت صاحب کبابی با گوشت خوک در ایلام

سپاهان بعد از 6 سال در نیمه نهایی حذفی

احتمال رقم خوردن دربی در فینال حذفی

استکی:‌ باید نسلی که سرد و گرم هندبال چشیده‌ پای کار بیاید

برزیل فاتح دومین دیدار دوستانه برابر والیبال ایران

استقلالی‌های سابق مسئول آماده‌سازی نساجی!

ستاره شاخص لیگ عربستان فصل را از دست داد

آمار شگفت‌انگیز گل‌گهر در جام حذفی!

آشتیانی: زور استقلال به پرسپولیس نمی‌رسد

میلاد عبادی‌پور: تیم ما دیر کامل شد

باید شخصیت های بزرگ معنوی به مردم شناسانده شوند

داماش با هوادارانش زنده است

حذف تیم ملی انگلیس در ضربات پنالتی جام جهانی 2006 با گل کریستیانو رونالدو

درخشش پیشکسوتان خوزستانی در مسابقات دو و میدانی زنان کشور

نابغه ای به نام لوکا مودریچ

داور مشهور اسپانیایی قاضی دربی ریاض!

دلخوری جالب کلوپ از بازیکنی که سیتی را قهرمان کرد

بررسی استعفا یا برکناری سهیل مهدی و خداداد افشاریان در گفت و گو با صادق رئیسی کیا

شادی و پایکوبی خیبری ها در رختکن