عصر کرد

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

عصر کرد - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/163798/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سپاهان بعد از 6 سال در نیمه نهایی حذفی

احتمال رقم خوردن دربی در فینال حذفی

استکی:‌ باید نسلی که سرد و گرم هندبال چشیده‌ پای کار بیاید

برزیل فاتح دومین دیدار دوستانه برابر والیبال ایران

استقلالی‌های سابق مسئول آماده‌سازی نساجی!

ستاره شاخص لیگ عربستان فصل را از دست داد

آمار شگفت‌انگیز گل‌گهر در جام حذفی!

آشتیانی: زور استقلال به پرسپولیس نمی‌رسد

میلاد عبادی‌پور: تیم ما دیر کامل شد

باید شخصیت های بزرگ معنوی به مردم شناسانده شوند

داماش با هوادارانش زنده است

حذف تیم ملی انگلیس در ضربات پنالتی جام جهانی 2006 با گل کریستیانو رونالدو

درخشش پیشکسوتان خوزستانی در مسابقات دو و میدانی زنان کشور

نابغه ای به نام لوکا مودریچ

داور مشهور اسپانیایی قاضی دربی ریاض!

دلخوری جالب کلوپ از بازیکنی که سیتی را قهرمان کرد

بررسی استعفا یا برکناری سهیل مهدی و خداداد افشاریان در گفت و گو با صادق رئیسی کیا

شادی و پایکوبی خیبری ها در رختکن

خلاصه بازی آلمریا 0 - بارسلونا 2

رونمایی از پیراهن اول آرسنال در فصل 2024/25

بدرقه: خدا را شاکریم که توانستیم برنده بازی باشیم

حاجی عیدی :خوشحالم دل هواداران را شاد کردیم

شروین بزرگ: از جو استادیوم لذت بردم

کاظمیان: پیش بینی این بازی سخت را میکردیم

بدرقه: کمک داور از مصدومیت من تعجب کرد

مجتبی حسینی در نقطه اوج محبوبیت!

ثبات، رمز درخشش گاسپرینی در آتالانتا

خداحافظی یورگن کلوپ در آنفیلد

کلهر: اوسمار باید از تجربیات گل‌محمدی استفاده کند

روایت جذاب «کلوپ» از گل سرنوشت‌ساز «کمپانی»؛ از آن به بعد مدیسون را دوست ندارم!

مجتبی حسینی و هواداران ایرالکو بعد از صعود

کریمی: فکر می‌کنم تمایلی ندارند قراردادم را تمدید کنند

عطایی: صدای هواداران را به گوش کمیته استیناف می رسانم

فارسی صحبت کردن دابو و عدم مصاحبه نیازمند پس از برتری سپاهان مقابل ملوان

حاجی‌عیدی: آلومینیوم قهرمانی می‌خواهد

کاظمیان: حسینی راه صعود را گفته بود

دبل فرمین لوپز، گل دوم بارسلونا به آلمریا

مارکو: داور در 2 گل نساجی اشتباه کرد؛ پرسپولیس بازی سختی دارد

کار جدید حمید سحری؛ داستانِ وینی

مهمان امام رئوف در زیارت بانوی کرامت/ آرزو‌های قشنگی که امام رضا(ع) به ما می‌آموزد

اخذ شناسه یکتا موجب حمایت از تولید واقعی و جلوگیری از اقتصاد زیرزمینی می‌شود

سه برابر شدن اعتبارات مدرسه سازی در سال گذشته

حال و هوای استادیوم نقش جهان پس از صعود سپاهان به نیمه‌نهایی جام حذفی با شکست ملوان

جادوی پاس گل ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا با حضور اسنایدر، کاکا و آنری؛ کدام در خاطرتان مانده؟

قهرمانان ایرانی در اروپا

صفا هادی یک نیمه با بینی شکسته بازی کرد!

رضائیان: هر جایی بروم تعصب سپاهان را می‌کشم

جشن بازیکنان و هواداران آلومینیوم در‌ یزد

جبیره: می‌دانستم که گل صعود را می‌زنم

شوک دوم به تراکتور بعد از زنوزی!